پیام سپاهان
توصیه‌های ایمنی مدیرکل آتش‌نشانی درباره سفر اربعین
شنبه 28 مهر 1397 - 12:44:58
پیام سپاهان - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خواستار حداکثر مراقبت‌های امینی در طول این سفر شد.
محسن گلابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، با اشاره به راهپیمایی پیش‌رو اربعین اظهار کرد: از همه شهروندان و زائرین خواستارم حداکثر مراقبت‌های ایمنی را در طول این سفر انجام دهند.
وی ادامه داد: توصیه شده است که روکش‌های خیمه‌ها و موکب‌ها تا حد ممکن پلاستیکی نباشد چرا که پلاستیک در برخورد با آتش، قابلیت اشتعال بالایی داشته و سریع درگیر می‌شود.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: راه‌های ورود و خروج موکب‌ها تا حد امکان به معابر اصلی منتهی شود تا امکان خروج سریع در صورت بروز حادثه وجود داشته باشد. در عین حال باید توجه شود که موکب‌ها نباید بدون فاصله از هم قرار بگیرند تا در صورت حریق، انتقال میان موکب‌ها رخ ندهد.
گلابی گفت: در آشپزخانه‌ها که معمولا از کپسول‌های گازی استفاده می‌شود باید همه اقدامات ایمنی انجام شود، برای مثال شلنگ‌ها دارای بست باشند و نشتی آن‌ها بررسی شود. همچنین توجه کنید در همه محل‌هایی که احتمال بروز حریق وجود دارد کپسول‌های آتش‌نشانی وجود داشته باشد.
وی افزود: در طول شب در صورتی که از وسایل گرمایشی استفاده می‌شود به خروج گازها توجه شود و زائران جدا از روشن کردن وسایل گرمایشی گازی در محیط‌های بسته خودداری کنند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: مسئولین ستادها و موکب‌ها و البته در صورت امکان شهروندان در کلاس‌های آموزشی برگزار شده در رابطه با موارد ایمنی شرکت کنند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/70672/توصیه‌های-ایمنی-مدیرکل-آتش‌نشانی-درباره-سفر-اربعین
بستن   چاپ