پیام سپاهان
بختیار:
ایرادات شورای نگهبان به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان جدی نیست
شنبه 28 مهر 1397 - 12:45:04
پیام سپاهان - نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون حمایت از کودکان و نوجوانان از تمام مراکز مربوطه استفاده شده است تا یک قانون با نگاه تخصصی و با استفاده از تمام متخصصان و دست‌اندرکاران بخش های مختلف حمایت از کودک و نوجوان تصویب شود.
علی بختیار در گفت و گو با خبرنگار ایسنا _منطقه اصفهان درارتباط با لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس هشتم به مجلس آن زمان ارائه شد و اقدامات پژوهشی این لایحه درمجلس نهم ادامه یافت. کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تعدادی از لوایح باقی مانده را بررسی کرد که یکی از مهم‌ترین آنها لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بود.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تصمیم کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی مبنی بر این بود که برای بررسی و نهایی کردن لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان کمیته ای تشکیل شود.
بختیار اضافه کرد: این کمیته متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، قوه قضاییه ،سازمان ناجا، وزارت اطلاعات، مرکز پژوهش های مجلس و کارگروه متخصص این امر بود. در نهایت بر روی این لایحه بررسی انجام شد و در کمیته کار تمام شد.
وی گفت:این لایحه به کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ارجاع داده شد و پس از بررسی به تصویب آن کمیسیون رسید و در نهایت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شد.
نماینده خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه پس از ارسال به شورای نگهبان با اشکالات شورای نگهبان مواجه شده است، تصریح کرد: این ایرادات جدی نیستند، رفع خواهند شد و تصویب می شوند.
بختیار در ارتباط با مسئله کودک آزاری در لایحه حمایت ازکودک و نوجوان گفت: به دلیل اینکه در رابطه با کودک آزاری و کودکان خیابانی خلأ قانونی وجود دارد، باید مراکز مرتبط با این کودکان مانند دادگاه های تخصصی وارد عمل شوند و نگاه تخصصی به کودکان و نوجوانان شود.
وی ادامه داد: تمام موارد مرتبط با موضوع کودکان و نوجوانان در این لایحه مد نظر قرار گرفته است و وظیفه دستگاه های اجرایی است که این لایحه را درست اجرا کنند و درصورتی که لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان درست اجرا شود، می توان به کارآمدی و تصویر مثبت این لایحه اطمینان داشته باشیم.
نماینده مردم خوانسار و گلپایگان با اشاره به اینکه ساماندهی مسائل اجتماعی وظیفه وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی است،تصریح کرد: حمایت از کودکان و نوجوانان از وظایف سازمان بهزیستی است .همچنین در مواردی که نیاز به برخورد وحمایت قضایی است دستگاه قضایی و پلیس وارد عمل می شوند. بنابراین در این لایحه تمام این موارد وجود دارد و تلاش شده تا یک قانون جامع و کامل تصویب شود.
بختیار خاطرنشان کرد: در قانون حمایت از کودکان و نواجوانان از تمام مراکز مربوطه استفاده شده است تا یک قانون با نگاه تخصصی و با استفاده از تمام دست اندرکاران و متخصصان بخش های مختلف حمایت از کودکان و نوجوانان تصویب شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/70677/ایرادات-شورای-نگهبان-به-لایحه-حمایت-از-کودکان-و-نوجوانان-جدی-نیست
بستن   چاپ