پیام سپاهان
دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد موفق به کسب رتبه A شد
شنبه 28 مهر 1397 - 12:45:07
پیام سپاهان - دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد براساس رتبه‌بندی u-Multirank سال 2018، موفق به کسب رتبه A در بین دانشگاه‌های کشور شد.
 به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد نجف‌آباد، در این رتبه‌بندی پروفایل فعالیت‌های یک‌هزار و 600 دانشگاه از 95 کشورجهان مقایسه شده است که 21 دانشگاه از ایران نیز در این رتبه‌بندی شرکت کرده‌اند.
رتبه‌بندی u-Multirank رویکرد جدید و چند وجهی نسبت به رتبه‌بندی‌های دیگر دارد و مبتنی بر رضایت دانشجویان به‌عنوان ذی‌نفعان و کاربران است.
شاخص‌ها در این رتبه‌بندی بین توانستن انجام کاری و انجام آن تفاوت قائل شده است و به دانشگاه‌ها رتبه A به معنای خیلی خوب و E ضعیف می‌دهد. به‌طور کلی شاخص‌ها به پنج دسته شاخص‌های آموزشی، پژوهشی، انتقال دانش، روابط بین‌الملل و میزان اشتغال فارغ‌التحصیلان تقسیم‌بندی می‌شود.
در رتبه‌بندی‌های سال 2018 این نظام، واحدهای علوم تحقیقات، تهران مرکز و نجف‌آباد رتبه A را کسب کرده‌اند که در شاخص‌های بررسی شده، واحد نجف‌آباد در شاخص پژوهشی نرخ ارجاعات بالاتری نسبت به سایر واحدها کسب کرده است. در (u-Multirank) تنها تحقیقات دانشگاه‌ها مورد استناد قرار نمی‌گیرد و برخلاف دیگر نظام‌ها معیارهایی همچون آموزش و یادگیری، انتقال دانش، بین‌المللی‌گرایی، تعاملات منطقه‌ای را نیز در نظر می‌گیرد و رتبه A یعنی خیلی‌خوب و رتبه E یعنی ضعیف می‌دهد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/70680/دانشگاه-آزاد-اسلامی-واحد-نجف‌آباد-موفق-به-کسب-رتبه-A-شد
بستن   چاپ