پیام سپاهان
اصفهان فرودگاه احتیاطی 60 درصد پروازهای عبوری است
شنبه 28 مهر 1397 - 16:37:03
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر کل فرودگاه های استان اصفهان گفت : فرودگاه بین المللی شهید بهشتی فرودگاه احتیاطی تمامی پروازهای فرودگاه مهرآباد و امام خمینی(ره) و بیش از 60 درصد از پروازهای عبوری در فضای کشور است.
حسن امجدی روز شنبه به در گفت و گو با ایرنا افزود :فرودگاه شهید بهشتی اصفهان معین فرودگاه های تهران و 10 استان دیگر در زمان بروز حوادث غیر مترقبه است.
وی با بیان این که کارکنان فرودگاهی به ویژه مراقبت پرواز همواره آمادگی پذیرش پروازها را در شرایط غیر مترقبه دارند افزود: اصفهان با قرار داشتن در مرکز کشور و عبور 12 مسیر هوایی بین المللی و داخلی از فراز منطقه از حساسیت ویژه ای در مدیریت ترافیک هوایی برخوردار است.
مدیر کل فرودگاه های استان اصفهان ادامه داد: کنترل ترافیک هوایی فرودگاه اصفهان به دلیل وجود فرودگاه های متعدد در فضای تحت کنترل آن از جمله منطقه هوایی شهید بابایی، فرودگاه بدر، هسا، کاشان،‌ پایگاه چهارم هوانیروز، شهید وطن پور و شهرکرد پیچیدگی بالایی دارد و تعدد مناطق مختلف احتیاطی و خطر ساز در فضای تحت کنترل بر حساسیت و دقت مدیریت ترافیک در این فرودگاه افزوده است.
وی گفت: فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان سال گذشته به 46 هزار و 164 پرواز مسافری، آموزشی و نظامی سرویس دهی کرد.
امجدی با اشاره اقدامات انجام شده برای ارتقاء هرچه بیشتر ایمنی پروازها و تسریع در سرویس دهی به آنها گفت: بازسازی فیزیکی و نوسازی سامانه های برج کنترل ترافیک هوایی، برقراری و بکارگیری طرح پروازی الکترونیکی، تجهیز برج مراقبت به سامانه مکانیزه اعلام و پخش اتوماتیک اطلاعات فرودگاهی و هواشناسی، مدیریت برنامه و زمان فعالیت پروازهای نظامی در مناطق تمرینی، بازنگری و بهینه سازی دستورالعمل های ترافیکی و طرح های تقرب جدید در راستای اصلاح ساختار فضای تحت کنترل رادار تقرب اصفهان و افزایش ظرفیت پذیرش ترافیک هوایی و ارتقای ضریب ایمنی فرودگاه براساس استانداردهای روز دنیا از مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه است.
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای 2 باند به طول چهار هزار و 397 متر و عرض 45 متر با 10 جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.
ت 7150 / 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/70747/اصفهان-فرودگاه-احتیاطی-60-درصد-پروازهای-عبوری---است
بستن   چاپ