پیام سپاهان
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری:
تجاری سازی ایده ها با کمک بخش خصوصی پایدار می شود
شنبه 28 مهر 1397 - 20:39:56
پیام سپاهان - اصفهان- معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت : توسعه کسب و کار، کار آفرینی، شرکت های دانش بنیان اجرای طرح های پژوهشی، تجاری شدن ایده ها و تاسیس مراکز رشد با کمک بخش خصوصی پدیدار می‌ شود.
به گزارش ایرنا، سورنا ستاری عصر روز شنبه در نشست مراکز دانشگاهی و دانشجویی گلپایگان در دانشکده فنی و حرفه ای این شهرستان با اشاره به این که اصلاح فرهنگ اقتصاد نفتی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد، افزود : انتظار می رود دانشگاه ها بخشی از درآمد خود را از اجرای طرح های کار آفرینی و فن آوری کسب کنند.
وی خاطرنشان کرد : اگر جایی به کمک نیاز باشد و توجیه اقتصادی داشته باشد دولت به نسبت کمک می کند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به بازدید امروز خود از نمایشگاه دست ساخت های دانشجویان در دانشکده فنی و حرفه ای و از مراکز دانشگاهی این منطقه اظهارداشت : ظرفیت خوبی در بخش دانشگاهی و بین جوانان و دانشجویان خلاق و با انگیزه این منطقه وجود دارد و به لحاظ کمک های زیر ساختی و دیگر کمک ها برای رشد و توسعه این خلاقیت ها که توجیه اقتصادی دارد کمک می کنیم.
ستاری تصریح کرد : شهرستان گلپایگان در حوزه گردشگری، صنعتی، کشاورزی،گیاهان دارویی محیط زیست مناسب و وجود جوانان با استعداد توانمندی های بالایی دارد و باید برای توسعه صنعتی نوین بدون دودکش و طرح های فن آورانه هم در حفظ محیط زیست و هم رشد علمی و فن آوری در این شهرستان تلاش شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ی منابع استانداری اصفهان در این نشست با قدردانی از حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به شهرستان های گلپایگان و خوانسار گفت : استان اصفهان از نظر منابع انسانی و علمی و دانشگاهی دارای ظرفیت خوبی است.
محمدعلی شجاعی با اشاره به این که رفع مشکلات و نیازها، نیازمند زمان و همکاری و برنامه ریزی است، بیان کرد : انتظار می رود سفر آقای ستاری که با پیگیری آقای بختیار نماینده شهرستان های گلپایگان و خوانسار حاصل شد نتایج ثمر بخشی در حوزهای علمی و پژوهشی و دیگر حوزه های این منطقه ایجاد کند.
علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که این شهرستان از دیر باز مهد علم و هنر و قطب کشاورزی، صنعتی و گردشگری بوده است حمایت بیشتر از طرح های دانش بنبان و زیر ساخت های مراکز رشد و کمک به تاسیس و تجهیز پژوهش سرای دانش آموزی در 2 شهرستان از سوی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری را خواستار شد.
حسین یار محمدیان فرماندار گلپایگان گفت: با وجود چند مرکز دانشگاهی و دانشجویان و دانش آموزان با استعداد این شهرستان ظرفیت بالایی در موضوعات مختلف دانش بنیان و کار آفرینی دارد و به طور قطع کمک و حمایت از این ظرفیت در رشد تعالی بیشتراین خطه تاثیرگذار است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بعد از ظهر امروز پس از حضور در گلزار شهدای گلپایگان و سفر به خوانسار و بازگشت دوباره به گلپایگان "مرکز رشد خلاقیت و شکوفایی گلپایگان" واقع در دانشکده فنی و حرفه ای را افتتاح و از نمایشگاه دانشجویان در این دانشکده بازدید و در نشست مراکز دانشگاهی و دانشجویی شهرستان گلپایگان در دانشکده فنی و حرفه ای شرکت کرد.
شهرستان گلپایگان با جمعیتی افزون بر 90 هزار نفر در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
6026//7138

http://www.sepahannews.ir/fa/News/70774/تجاری-سازی-ایده-ها-با-کمک-بخش-خصوصی-پایدار-می-شود
بستن   چاپ