پیام سپاهان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان خبر داد:
اختصاص ماهانه 80 میلیون دلار برای واردات لاستیک
شنبه 28 مهر 1397 - 20:40:45
پیام سپاهان - اصفهان- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: ماهانه 80 میلیون دلار برای واردات لاستیک به کشور اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر ، اسرافیل احمدیه ظهر شنبه در جلسه شورای اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: هم اکنون ارز تقریبا به یک ثباتی رسیده است و نظم خاصی برای تهیه مواد اولیه و تولید از سوی دولت مشخص شده است.
وی بیان داشت: با توجه به افزایش روند احتکار اجناس در اصفهان از مردم خواستاریم در صورت اطلاع از احتکاری و انبار کردن موادی مراتب را با شماره گیری 124 اطلاع دهند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه نمی توانیم جلوی واگذاری معادن را بگیریم، ادامه داد: تنها در صورتی می توانیم از واگذاری معدن جلوگیری کنیم که سازمان هایی که روی زمین کار می کنند، قبلاً به ما بگویند که آن منطقه را برای آن‌ها حفظ کنیم و واگذاری در آن محدوده صورت نگیرد.
قیمت نان در اصفهان 10 درصد گرانتر می شود
وی بیان داشت: به منظور واگذاری معادن در مناطق چهارگانه محیط زیست استعلام واگذاری باید انجام می‌شود و از آنجایی که زمان بر است استعلام از ادارات تابعه را در دستور کار قرار داده ایم تا زودتر به نتیجه برسیم.
احمدیه با بیان اینکه قیمت نان استانی است که بتوانیم آن را تغییر دهیم بلکه در سطح کشور قیمت گذاری می شود، گفت: استان تنها تا 10 درصد می تواند قیمت ها را افزایش دهد ضمن اینکه تأیید می‌کنم سهمیه آرد شهرستان‌ها افزایشی نداشته بلکه رو به کاهش است.
سهمیه آرد اصفهان 20 درصد کاهش یافته است
وی ادامه داد: سهمیه آرد در برخی از شهرستان‌ها نیز بالاتر از میانگین استان است؛ سرانه آرد هر نفر در اصفهان پنج کیلوگرم است اما در برخی شهرستان ها به هشت تا 9 کیلوگرم نیز می‌رسد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه طی چهار سال اخیر 20 درصد کاهش سهمیه آرد استان را داشتیم، افزود: متناسب کردن سهمیه‌ها در کارگروه آرد و نان استان مطرح شده است که این کارگروه در شهرستان‌ها وجود ندارد اما به فرمانداران شهرستان‌ها در این خصوص اختیار داده شده است که تغییرات مورد نظر خود در خصوص سهمیه‌ها به اداره صمت ابلاغ کنند.
وی با بیان اینکه پروانه جدید برای نانوایی در اصفهان صادر نمی‌شود، گفت: اما اگر جابجایی‌هایی در کارگروه اصلی تأیید شود در کمیسیون استان نیز در این زمینه بررسی‌های لازم صورت می گیرد.
احمدیه در خصوص ورود مواد اولیه گفت: در حال حاضر تنها برای دارو و مواد غذایی از ارز 4200 تومانی استفاده می‌شود و برای وارد کردن مواد اولیه صنایع، مواد اولیه فولاد، مواد اولیه پتروشیمی و ماشین آلات نیز ارز ارایه شده در سامانه نیما در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص ثبت سفارش کالا اضافه کرد: ثبت سفارش کالا از طریق اداره صمت انجام می شود و وضعیت کنونی بهتر است تا جایی که 200 میلیون دلار به واردات اختصاص یافته و 80 میلیون دلار هم هر ماه برای واردات لاستیک تخصیص یافته است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/70782/اختصاص-ماهانه-80-میلیون-دلار-برای-واردات-لاستیک
بستن   چاپ