پیام سپاهان
با حمایت حوزه هنری
تعداد تئاترهای اجرا شده در اصفهان 2 برابر شد
شنبه 28 مهر 1397 - 23:45:22
پیام سپاهان - اصفهان- مدیر خانه تئاتر حوزه هنری استان اصفهان گفت: تعداد تئاترهای اجرا شده در استان ناشی از حمایت این حوزه از رشد دو برابری برخوردار بوده است.
جواد ایزد دوست روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 20نمایش با حمایت این نهاد در استان به روی صحنه رفته است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته، این تعداد به 10 نمایش هم نرسید.
وی گفت: خانه تئاتر حوزه هنری استان از هنر نمایش به صورت جدی حمایت خواهد کرد و نمایش های مذهبی و ارزشی نیز در اولویت قرار دارد.
وی گفت: تعداد درخواست هنرمندان برای حمایت حوزه هنری از اجرای نمایش ها افزایش چشمگیری داشته است.
وی افزود: نمایش هایی که توسط حوزه هنری در زمینه های اخلاقی، ارزشی، دینی و هنری حمایت می شوند، کیفیت مطلوبی دارند و استقبال خوبی هم از آنها می شود.
ایزد دوست با توصیه به هنرمندان تئاتر استان برای استفاده از نمایشنامه های قوی و با کیفیت مطلوبی یادآور شد: استفاده از این متون بخصوص متون مُروج فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی کارگشاه است
مدیر خانه تئاتر حوزه هنری اصفهان تاکید کرد: تئاتر استان نیازمند تحولات گسترده در بخش های مختلف بخصوص اجرای نمایش های با کیفیت و تکنیکی است که این کار همت خود هنرمندان را می طلبد.
وی خاطرنشان کرد: خانه تئاتر حوزه هنری در زمینه پیشرفت تئاتر استان از حمایت های خود دریغ نخواهد کرد و در این عرصه پیشگام است.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر نمایش "لوتی" به نویسندگی و کارگردانی سید روح الله فهیمی با موضوع وقایع انقلاب اسلامی تا 30 مهر از ساعت 19 در تالار سوره حوزه هنری اصفهان به روی صحنه است.
هم اکنون نزدیک به 40 گروه ثبت شده و دارای پروانه تئاتر در استان اصفهان فعالیت دارند.
هنر نمایش در اصفهان سابقه چند صد ساله دارد و نمایش های کُمدی این خطه در چهارباغ و اجراهای مشهور در تماشاخانه های سپاهان در تاریخ تئاتر طنز اصفهان ماندگار است.
6027/8114

http://www.sepahannews.ir/fa/News/70789/تعداد-تئاترهای-اجرا-شده-در-اصفهان-2-برابر-شد
بستن   چاپ