پیام سپاهان
اصفهان نیازمند تاسیس 20 مرکز کانون پرورش فکری کودکان است
یکشنبه 29 مهر 1397 - 11:18:52 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: این استان نیازمند تاسیس 20 مرکز کانون پرورش فکری برای اجرای برنامه ها در نقاط دور دست و شهرستانهاست.
مهدی قربانی  افزود: به دلیل کمبود مراکز کانون ، کودکان و نوجوانان ساکن برخی مناطق شهرستانی از برنامه های این نهاد بی بهره هستند.
وی شمار مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان اصفهان را 61 مرکز عنوان کرد و گفت : برای افزایش مراکز نیاز به اختصاص اعتبار و یا مکان است تا این نهاد برای تجهیز آن اقدام کند.
قربانی کمبود نیروی انسانی را از دیگر دغدغه های کانون پرورش فکری در این منطقه دانست و گفت: با توجه به محدودیت در استخدام نیروی انسانی باید تدبیر ویژه ای برای این چالش اندیشیده شود.
وی خواهان همکاری مدیریت کلان استان و همچنین مسئولان محلی شهرستان ها برای پیش بینی اعتبار برای عقد قرارداد با نیروهای اجرایی شد و گفت: با توجه به محدودیت استخدام نیروی انسانی امکان جذب نیروی به صورت قراردادی بر اساس تامین اعتبار استانی و شهرستانی وجود دارد.
وی ادامه داد: با افزایش مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وتامین نیروی انسانی ، زمینه افزایش برنامه ها و اعضای این مرکز فراهم می شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان اینکه این نهاد تنها مرکز متولی اوقات فراغت حوزه کودک و نوجوان به صورت تخصصی است، تاکید کرد: با امکانات و اعتبارات موجود ، این نهاد به تنهایی قادر به انجام برنامه های خود نیست و برای تحقق برنامه ها و نیازهای کودکان و نوجوانان نیاز به مشارکت بین بخشی است.
وی اضافه کرد: مدیریت شهری، دستگاه های فرهنگی و اجرایی با مشارکت در برنامه ها و اجرای طرح های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، می توانند به رفع دغدغه های این حوزه کمک کنند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان دارای 61 مرکز و 120 هزار نفر عضو است که 13 مرکز آن در شهر اصفهان فعالیت می کند.‏
تعداد کودکان و نوجوانان زیر 15 سال استان اصفهان بیش از یک میلیون 103و هزار نفر است.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/70799/اصفهان-نیازمند-تاسیس-20-مرکز-کانون-پرورش-فکری-کودکان-است
بستن   چاپ