پیام سپاهان
معین: بعد از ارومیه، نوبت زاینده رود بود
یکشنبه 29 مهر 1397 - 11:19:41 AM
ایسنا
پیام سپاهان - رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سفر رییس جمهور به اصفهان گفت: رییس جمهوری که گفته بودند بعد از احیا ارومیه نوبت به زاینده رود است با اقدامات صحیح در راستای احیا زاینده رود گام جدی بردارند.
  فتح‌الله معین صبح امروز (یکشنبه) در پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی این کلانشهر با اشاره به جمعیت 80 میلیون نفری ایران اظهار کرد: اگر برنامه ریزی دقیق و همه جانبه انجام نشده و از تجربیات بشری استفاده نکنیم مشکلات برای همه مردم ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته شاهد بودیم اقدامات بی‌بصیرتی انجام شده است که باعث شده تبعات زیادی برای امروز اتفاق افتاده باشد که همه با آن دست به گریبان هستیم. از جمله می‌توان وضعیت اقتصادی را مثال زد که اگر در سال‌های گذشته برنامه ریزی بهتری داشتیم، وضعیت امروز مردم بسیار بهتر بود.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: یکی از مواردی که نبود برنامه ریزی و مدیریت مبتنی بر دانش را در آن شاهد هستیم وضعیت زاینده رود است. با وجود همه صحبت‌هایی که درباره کمبود بارش در این حوضه می‌شود اما امروز 30 درصد از متوسط سالانه بارش کمتری داشتیم که نباید باعث شده باشد بیش از 1 سال زاینده رود کاملا خشک باشد.
معین گفت:‌ در سفری که جمعی از سمن‌ها در طول زاینده رود داشتند، تاکید کردند اگر مدیریت خوبی در این مسیر وجود داشت امروز مشکلات بسیار کمتری وجود داشت. یکی از موارد شاخص در احیا زاینده رود، وضعیت سد و تونل سوم کوهرنگ است. طرحی 5 ساله که 15 سال ادامه داشته و امروز هم هنوز وضعیت آن مطلوب نیست.
وی افزود: به عنوان مجموعه مدیریت شهری برای هر اقدام مشترکی در مقابله با اتفاقات غیر قابل جبران از جمله فرونشست زمین، با تمام امکانات آماده همکاری هستیم. مهمترین مساله برای استان اصفهان برنامه ریزی قانونی و فنی برای جاری شدن زاینده رود است.
رییس شورای اسلامی کلانشهر اصفهان با اشاره به سفر رییس جمهور گفت: امیدواریم رییس جمهوری که گفته بودند بعد از احیا ارومیه نوبت به زاینده رود است با اقدامات صحیح در راستای احیا زاینده رود گام جدی بردارند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/70802/معین--بعد-از-ارومیه،-نوبت-زاینده-رود-بود
بستن   چاپ