پیام سپاهان
گلزار 70 شهید اردستان نیازمند ساماندهی است
يکشنبه 29 مهر 1397 - 15:09:02
پیام سپاهان - کاشان- معاون فرماندار اردستان گفت: گلزار 70 نفر از شهدای این شهرستان باید ساماندهی شود که این امر نیازمند تخصیص اعتبار می باشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی کیانی روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی گلزار شهدای اردستان بیان کرد: برای ساماندهی و بازسازی گلزارهای موجود مبلغ چهار میلیارد و 200 میلیون ریال نیاز داریم که باید از محل اعتبارات تملک دارایی ها و بنیاد شهید پیش بینی شود.
وی با تاکید بر لزوم پاسداشت جایگاه والای شهدا و خانواده های آنها افزود: همه موظف هستند که برای زنده نگهداشتن یاد و تداوم آرمان های شهدا به عنوان الگویی برای نسل آینده از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.
به گفته رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران اردستان، تا کنون 51 گلزار از 54 گلزار شهدای این شهرستان ساماندهی شده و سه گلزار هنوز باقی مانده است.
ماشاء الله حمامیان با اشاره به پراکندگی گلزار شهدا در شهرهای اردستان، زواره، مهاباد، بخش مرکزی و بخش زواره عنوان کرد: چهار گلزار شهدای روستایی اردستان نیز فاقد روشنایی می باشد.
وی مسئولیت نگهداری و نظافت گلزارها را بر اساس توافق های صورت گرفته بر عهده شهرداری دانست و اضافه کرد: آبرسانی در گلزار شهدای شهر اردستان نیز درگیر مشکلاتی مانند فقدان متولی مشخص می باشد که موجب بالا رفتن مصرف شده و باید برطرف شود.
رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران اردستان ادامه داد: راه های دسترسی به برخی گلزارها نیز مشکلاتی دارد که پیگیری هایی از بنیاد مسکن و راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شده است.
وی تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل ها باید افرادی به عنوان حافظان گلزار شهدا انتخاب شده و گزارشی از شرایط آنها ارائه دهند که رایزنی ها در این زمینه ادامه دارد.
شهرستان 42 هزار نفری اردستان در مجموع میزبان 320 شهید، 550 جانباز و 44 آزاده می باشد که از این تعداد 2 شهید و 6 جانباز مربوط به مبارزه های دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 و سایر آنها والامقامان دوران دفاع مقدس هستند.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/70835/گلزار-70-شهید-اردستان-نیازمند-ساماندهی-است
بستن   چاپ