پیام سپاهان
معاون فرماندار:
آب قنات ها و چاه های محدوده مدفن زباله های اردستان سالم است
يکشنبه 29 مهر 1397 - 18:25:00
پیام سپاهان - کاشان - معاون فرماندار اردستان گفت: آب همه قنات ها و چاه های محدوده محل دفن زباله ها با توجه به حساسیت های این امر و احتمال آلودگی آب های زیر زمینی و قنات ها از سوی حفاظت محیط زیست شهرستان آزمایش شد که خوشبختانه مشکلی وجود نداشت.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدتقی کیانی روز یکشنبه در جلسه مدیریت پسماند اردستان بیان کرد: دفن زباله و عملیات تفکیک از مبدا تا کنون به صورت اساسی و مناسب در این شهرستان انجام نشده و از مشکل های اساسی می باشد که مسائل زیست محیطی نیز در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به سالم بودن آب قنات ها و چاه های محدوده مدفن زباله های اردستان افزود: بحث فرهنگ سازی تفکیک زباله ها در این راستا ضروری است و باید ترویج آن بین مردم به جد پیگیری شود.
معاون فرماندار اردستان عنوان کرد: با توجه به مغفول ماندن بحث پسماند و مشکلات جمع آوری زباله در این شهرستان، تصمیم به تشکیل شرکت مدیریت پسماند گرفته شد که مقدمات تشکیل آن، طرح تفکیک زباله و ساخت کارخانه پسماند انجام شده است.
وی با اشاره به تهیه طرحی در این زمینه تا پایان سال جاری اضافه کرد: با توجه به تولید تنها 60 تن زباله در روز، اردستان به تنهایی برای راه اندازی این کارخانه فاقد توجیه اقتصادی بود که با هماهنگی استانداری اصفهان، ساخت کارخانه ای مشترک با شهرستان نطنز کلید خورد.
کیانی گفت: این کارخانه با مشارکت شهرداری های اردستان، زواره، مهاباد، نطنز، بادرود، خالد آباد، طرق رود و تعاونی دهیاران اردستان و نطنز ساخته خواهد شد و هم اکنون در مرحله جانمایی بین این شهرستان های همجوار است.
وی در ادامه نیز برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی با کارمزد 6 درصد جهت راه اندازی کارخانه فرآوری کود مرغی در این شهرستان اعلام آمادگی کرد و افزود: با توجه به فعالیت نزدیک به 150 واحد پرورش مرغ گوشتی و تخم گذار در اردستان، راه اندازی هر چه سریع تر این شرکت برای تولید کود بهداشتی فرآوری شده ضروری می باشد.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/70868/آب-قنات-ها-و-چاه-های-محدوده-مدفن-زباله-های-اردستان-سالم-است
بستن   چاپ