پیام سپاهان
مشاور عالی مهرعلیزاده:
مطالبه اصلی مردم استان اصفهان تامین آب و رفع خشکسالی است
دوشنبه 30 مهر 1397 - 8:57:05 AM
ایسنا
پیام سپاهان - مشاور عالی استاندار اصفهان گفت: عمده مطالبه مردم اقصی نقاط استان تامین آب و برطرف شدن خشکسالی است و در این راستا دولت پیشنهاد اجرایی کردن بحث سازگاری با کم آبی به جای مقابله با خشکسالی را برای الگوبرداری به استان های کشور ابلاغ کرد.
  قربانعلی قائمی، در نشست روسا و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان که به منظور هم اندیشی در خصوص مسائل اجتماعی این منطقه و مشکلات ناشی از کم آبی و بررسی طرح های اجرایی استانداری اصفهان برای مقابله با این چالش برگزار شد، اظهار کرد: عمده مطالبه مردم اقصی نقاط استان تامین آب و برطرف شدن خشکسالی است و در این راستا بیش از 60 درصد وقت استاندار اصفهان برای بررسی و رسیدگی به این مشکل صرف می شود.
وی با بیان اینکه برخی به جای انجام وظائف ذاتی خود، برای 340 کیلومتر مسیر زاینده رود، غیر کارشناسانه ابراز دلسوزی می کنند، گفت: اجرایی کردن بحث سازگاری با کم آبی به جای مقابله با خشکسالی یکی از اقدامات استانداری اصفهان بود که دولت این تصمیم را برای الگوبرداری به استان های کشور ابلاغ کرد.
مشاور عالی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مسائل مرتبط با آب به هم پیوسته است که نمی توان بخشی از آن را رها کرد، تصریح کرد: باید تمام بخش ها از جمله صنعت، کشاورزی و مصارف خانگی، خود را با شرایط کم آبی سازگار کنند.
وی با بیان اینکه اگر تالاب گاوخونی روز به روز خشک تر شود، مشکلات زیست محیطی بسیاری منطقه را در بر می گیرد، تاکید کرد: اگر در زمان ترسالی بالادست و پایین دست زاینده رود با هم مصرف می کنند در زمان کم آبی نیز باید بالادست و پایین دست این رودخانه به طور یکسان از آب آن مصرف کنند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/70897/مطالبه-اصلی-مردم-استان-اصفهان-تامین-آب-و-رفع-خشکسالی-است
بستن   چاپ