پیام سپاهان
تئاتر در تیران و کرون ناشناخته است
دوشنبه 30 مهر 1397 - 16:55:52
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: تئاتر و فعالیت های نمایشی در این شهرستان ناشناخته مانده است.
اقبال صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: معرفی جایگاه تئاتر و جهت دهی مردم برای تماشای این فعالیت های هنری نیازمند اجرای برنامه های متنوع و جذاب در سراسر شهرستان است.
وی بیان کرد: نمایش بین سایر مولفه های فرهنگی و هنری شهرستان جایگاه خوبی ندارد و برای تقویت این عرصه نیاز به پویایی انجمن نمایش، حمایت مسئولان و مشارکت فعال هنرمندان است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با بیان اینکه کانون های فرهنگی مساجد در عرصه فعالیت های نمایشی فعال شده و مورد حمایت قرار می گیرند، تصریح کرد: چهار باب از این مراکز برای انجام فعالیت های نمایشی فعال شده که بسته های آموزشی و حمایتی برای آن ها پیش بینی شده است.
وی تعامل بین مراکز فرهنگی و انجمن نمایش شهرستان در رونق تئاتر در این منطقه را مهم دانست و گفت: فراخوان عمومی برای جذب و آموزش افراد با استعداد در فعالیت های هنری فراهم و با جذب افراد جدید زمینه پیشرفت این هنر نیز فراهم می شود.
صالحی خواهان حمایت مدیریت شهری، دهیاری ها و دستگاه اداری و خدمات رسان از گروه های تئاتر شد و گفت: برای انتقال مفاهیم آموزشی از جمله فرهنگ شهروندی، مدیریت مصرف و ترویج آموزه های ناب اسلامی از ظرفیت تئاتر بهره بگیرند و این گروه های هنری را مورد حمایت قرار دهند.
وی اختصاص سالن برای اجرای تئاتر در شهرستان را لازم دانست و گفت: هم اینک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون فاقد سالن اجرای برنامه های هنری و اجتماعات است و شرایط سالن های دیگر منطقه نیز برای اجرای برنامه های هنری آسان نیست.
تیران و کرون تنها دارایی یک انجمن نمایش، یک گروه تئاتر بسیج هنرمندان و چهار گروه تحت نظر کانون های مساجد است.
در مجموع 100 نفر عضو خانه هنرمندان تیران و کرون هستند و در قالب پنج انجمن تئاتر، تعزیه، موسیقی، شعر و ادب، سه موسسه فرهنگی هنری و 54 کانون فرهنگی هنری مسجد در این شهرستان فعالیت می کنند.
ت.7131

http://www.sepahannews.ir/fa/News/70939/تئاتر-در-تیران-و-کرون-ناشناخته-است
بستن   چاپ