پیام سپاهان
/چنگال/
غذاهای گیاهی انسان را نرم‌خو می‌کند
دوشنبه 30 مهر 1397 - 16:56:31
پیام سپاهان - رییس دانشکده تغذیه و علوم غذایی علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه به صورت کلی افرادی که پرخاشگر اند کمی باید در مصرف فرآورده های جانوری احتیاط کنند و مصرف آن را کاهش دهند، گفت: اما مصرف مواد گیاهی آدم را خوشحال و آرام می کند و زیاده روی در مصرف فرآورده های جانوری انسان را تند خو و پرخاشگر می کند.
محمد حسن انتظاری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، با اشاره به اینکه یک قانون کلی وجود دارد که فرآورده‌های گیاهی تا حدودی آدم را نرم خو تر می کند، اظهار کرد: برای نمونه همان‌طور که مشخص است موجوداتی مانند آهو و گوزن کمی آرام تر و خوش اخلاق تر از شیر و پلنگ که گوشت خوار مطلق اند، هستند. 
وی افزود: هم چنین برای نمونه مردم هند که گیاه خواراند، رفتار و خلق و خوی ملایم‌تری نسبت به غربی‌ها و یا کشورهایی که گوشت خوارند دارند.
این متخصص تغذیه با بیان اینکه برخی از مواد غذایی به صورت ذاتی آرام بخش هستند مانند قندهایی که در میوه ها وجود دارد، ادامه داد: هم چنین کربن هیدرات هایی که حالت نشاسته ای دارند این مواد تولید سروتونین می کنند که این مواد احساس آرام بخشی را در بدن افزایش می دهند.
انتظاری خاطر نشان کرد: علاوه بر میوه ها که آرام بخش هستند فلفل علیرغم تندی و تصور تند و تیزی که مردم نسبت به آن دارند مصرف آن منجر به آرامش افراد می شود.
وی با بیان اینکه در کشورهایی مانند هند، شرق آسیا و هم چنین جنوبی های کشور که از فلفل استفاده می کنند به نوعی نرم خوترند، اضافه کرد: زیاده روی در پروتئین ها در افزایش تند خویی موثر است البته نه به معنای اینکه مصرف پروتیین ها ممنوع باشد بلکه به طور کلی زیاده روی در مصرف یک ماده غذایی ای که حاوی تیروزین است به دلیل اینکه تبدیل به آدرنالین می شود تند خویی و پرخاشگری را در افراد افزایش می‌دهد.
انتظاری با اشاره به اینکه به صورت کلی افرادی که پرخاشگراند کمی باید در مصرف فرآورده های جانوری احتیاط کنند و مصرف آن را کاهش دهند، افزود: مصرف مواد گیاهی انسان را خوشحال و آرام می کند و زیاده روی در مصرف فرآورده های جانوری انسان را تند خو و پرخاشگر می کند.
وی خاطرنشان کرد: توصیه می شود تمام افراد میوه ها را مصرف کنند، زیرا علاوه بر اینکه باعث نرم خویی می شود منجر به افزایش توان دفاعی بدن شده و منجر به زیبایی و لطافت پوست می شود.
کدخبرنگار :13025
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/70945/غذاهای-گیاهی-انسان-را-نرم‌خو-می‌کند
بستن   چاپ