پیام سپاهان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان:
هنوز طرح اصلی ایمن‌سازی سی و سه پل نهایی نشده است/حذف پنل کارگاهی
سه شنبه 1 آبان 1397 - 12:17:00
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: هنوز طرح اصلی ایمن سازی سی و سه پل نهایی نشده است.

فریدون اللهیاری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح موقت حفاظ و ایمنی سی و سه پل به زودی به اتمام می رسد و اعتباری که برای آن در نظر گرفتیم بین 40 تا 50 میلیون تومان است.
وی با بیان اینکه طرح موقت ایمن سازی سی و سه پل تا زمانی که طرح مناسبی برای ایمنی سازی سی و سه پل مطرح نشود،‌ وجود دارد،‌ بیان داشت: در این طرح چند سیم فلزی در دهانه های پل کارگذاشته شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه به منظور ایمن سازی سی و سه پل با پنل چوبی یک کارگاه موقت ایجاد می شود که تردد مردم نتواند آسیبی و خدشه ای وارد سازد، گفت: این پنل، حفاظتی است که بعد از اتمام کار برداشته می شود.
درب ها و تیغه های کهنه سی و سه پل جابجا شد
وی با بیان اینکه مرمت سی و سه پل بسیار وقت گیر و زمان بر است و اکنون در حال اجرا نیست، ‌ادامه داد: باید کار مرمت سی و سه پل را به صورت گام به گام انجام دهیم.
اللهیاری در خصوص روند ایمن سازی سی و سه پل اضافه کرد: یکسری از درب‌های مستعمل و ناهماهنگ از سی و سه پل جابه جا و تیغه ها باز شد و تنها مرمت تزیینات داخلی پل باقی مانده است.
وی گفت: در این مسیر ایمن سازی سی و سه پل دو اتاقک که بین 40 تا 50 سال مسدود بودند، را باز کردیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/71911/هنوز-طرح-اصلی-ایمن‌سازی-سی-و-سه-پل-نهایی-نشده-است-حذف-پنل-کارگاهی
بستن   چاپ