پیام سپاهان
دانستنی های ضروری برای دارندگان گذرنامه
سه شنبه 1 آبان 1397 - 16:00:06
پیام سپاهان - دارندگان گذرنامه باید قبل از تهیه بلیت سفر به کشور خارجی وضعیت خروج خود را از اداره گذرنامه پلیس استعلام کنند و از در اختیار گذاشتن گذرنامه به افراد غیر جداً خودداری کنند. 
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، دارندگان گذرنامه می بایست قبل از تهیه بلیط برای سفر به کشور خارجی وضعیت خروج خود را از اداره گذرنامه پلیس در مراکز استان ها و شهرستان ها استعلام کنند.
از همراه داشتن گذرنامه جز در موارد ضروری به دلیل تشریفات طولانی صدور المثنی خودداری کنید.
هیچ گاه اسناد و مدارک هویتی خود از قبیل گذرنامه، شناسنامه و کارت ملی را در اختیار دیگران قرار ندهید.
کسانی که در خارج از کشور مرتکب جرم سرقت، کلاهبرداری، خرید و فروش مواد مخدر، ولگردی، فساد اخلاقی شوند از خروج مجددشان جلوگیری خواهد شد.
خروج از کشور به طور غیرقانونی افراد را با تهدیداتی مانند قتل، سرقت، تعرض، سرگردانی در آن سوی مرزها مواجه می‌کند.
عدم توجه به مدت زمان روادید در کشور مقصد مشکلاتی چون بازداشت، جریمه و محرومیت در اخذ روادید مجدد به همراه دارد.
خروج از کشور بدون گذرنامه و روادید جرم محسوب و مرتکب به حبس و جزای نقدی محکوم می شود .
استفاده از اسناد هویتی و گذرنامه متعلق به دیگری مجازات قانونی دارد .
چنانچه قصد اخذ روادید از سفارتخانه‌ها و کنسولگری کشور خارجی را دارید اطلاعات مربوط به چگونگی گرفتن روادید را شخصاً و با مراجعه به سفارت یا کنسولگری کشور مربوطه دریافت کنید.
در صورتی که سابقه صدور گذرنامه و اخذ روادید از کشورهای مختلف را دارید مشخصات سجلی تقاضای گذرنامه جدید را مطابق سوابق قبلی و اطلاعات ارائه شده به نمایندگی‌های کشور مقصد ( دعوتنامه) ارائه نمایید تا به دلیل مغایرت دچار مشکل نگردید.
از اعتماد و سپردن امورات روادید کشورهای مختلف به اشخاصی که در جلوی سفارتخانه‌ها مستقر می‌باشند و حتی به داخل سفارت تردد می‌کنند خودداری شود. زیرا نتیجه‌ای به جز کلاهبرداری و ارتکاب جرم ندارد.
در هنگام مسافرت به خارج از کشور از پذیرش بسته ها و چمدان های اشخاص غیرخودداری شود. حتی اگر چمدان خالی از البسه و وسایل باشد زیرا امکان سؤاستفاده متصور است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/71943/دانستنی-های-ضروری-برای-دارندگان-گذرنامه
بستن   چاپ