پیام سپاهان
مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان:
اتفاقات فرهنگی خوبی را در محور پیاده‌راه چهارباغ نوید می دهیم
سه شنبه 1 آبان 1397 - 16:00:08
پیام سپاهان - مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه پیاده‌راه‌سازی چهارباغ تازه آغاز شده، گفت: ابتدا رونق چهارباغ مدنظر است و بعد از حصول نتیجه، بافت را به سمت سنتی‌تر شدن هدایت خواهیم کرد، تا آنجا که شاید روزی حتی صنایع دستی نظیر قلمزنی را که در میدان نقش جهان هم حضور دارند به این خیابان بیاوریم.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، امروز -سه شنبه- حسین کارگر، در توضیح و گزارش فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در این منطقه سخنرانی خود را با جمله"منطقه سه شهرداری، یکی از مهمترین مراکز شهری شهرداری‌های اصفهان است" آغاز کرد.
وی، این منطقه مرکزی اصفهان را از آن جهت در خور توجه ویژه دانست که سالیان طولانی از زمان دیلمیان، سلجوقیان و صفویان مرکز و محل استقرار اجتماعات، تجاری، اداری و فرهنگی بوده و دارای 14 محله کلیدی، با بافت قدیمی مسجد، مراکز علمی، تاریخی و گردشگری است، که نیازمند توجه ویژه نوسازی و بازسازی است.
وی افزود: تلاش کردیم تا بیشتر فعالیت‌های عمرانی در راستای اهداف تاریخی و گردشگری باشد و اتفاق خوبی که امسال رخ داد، راه اندازی واحدی متمرکز در جهت بازآفرینی بافت‌های فرسوده و تاریخی شهری بود.
کارگر ادامه داد: در منطقه بیش از صد فضای تاریخی درحال تخریب وجود دارد که با نشست‌های تخصصی در این راستا در شرف بازسازی و بهسازی این اماکن با کمک بخش خصوصی و میراث فرهنگی هستیم و این اقدامات می‌تواند رخدادهای خوبی برای ایجاد زمینه ورود بیشتر گردشگران به این منطقه باشد.
مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان اقدامات انجام شده در طول یک سال گذشته را به تفکیک و تفصیل اینگونه شرح داد: چهارباغ عباسی با حدود 6 میلیارد هزینه پیاده راه سازی شده و اقدامات فرهنگی در محدوده این پیاده‌راه اتفاق افتاده که بازهم شرایط به نحوی مساعد برای ادامه اتفاقات فرهنگی ایجاد خواهد شد و این منطقه به محیطی امن و ایمن برای حضور خانواده‌ها بدل می‌شود. دسترسی محلی "بیت‌الحسین" با هدف رفع مشکلات عبور و مرور محلی‌های این منطقه در دو فاز برنامه ریزی شد که 60 درصد آزادسازی‌های لازم انجام شده و حدود 3000 متر از این طرح به زودی قابل بهره برداری خواهد شد. همچنین دسترسی محلی و پارکینگی در خیابان ولی‌عصر(عج) در مجاورت مقبره پیر پینه‌دوز تا آخر سال جاری آزادسازی خواهد شد و سال آینده این خیابان و پارکینگ آن قابلیت استفاده خواهد داشت.
وی با اشاره به خریدهای املاک خصوصی شهروندان، از رسانه ها خواست تا منتقل کننده پیام شهرداری به مردم باشند تا در بحث عمران شهری، شهروندان با شهرداری همکاری کنند.
کارگر از شناسایی و ثبت بیش از 100 مکان تاریخی و قدیمی در منطقه سه خبر داد و گفت: بازارچه دردشت، بازارچه حسن‌آباد و 600 گلوگاه‌ و معابر شناسایی شده و حمام "خسرو آقا" که به دلیل احداث خیابان حکیم تخریب شده بود در حال بازسازی است و حدود 70درصد احیا این حمام انجام شده، همچنین "حمام شاهزاده‌‌ها" که در بازار قرار دارد در حال احیا است.
وی سامان دهی محور دردشت، ادامه ترمیم و بازسازی سقف بازار شیخ‌بهایی، حسن‌آباد و دیگر بازارهای منطقه، بازسازی خانه مشروطیت و اقدام به ساخت موزه آثار به دست آمده در دوران ساخت میدان امام علی(ع) را از دیگر دست‌آوردها و دغدغه های شهرداری این منطقه دانست.
مدیر شهرداری منطقه سه اصفهان با اشاره به شرایط بد مالی در سال جاری از هزینه 8میلیارد و 700میلیون تومانی سخن گفت که در راه آزادسازی مغازه‌های واقع در طرح مجتمع خرید "کمرزرین" پرداخته شده است.
کارگر در رابطه با میزان بودجه و خدمات انجام شده ادامه داد: بودجه پیش بینی شده140میلیارد تومان بود که 68میلیارد درحوزه عمرانی مورد استفاده قرار گرفته و مابقی آن به صورت هزینه های جاری هزینه شده و با وجود فشارهای مالی به وجود آمده توانستیم 19 درصد بازده بهتری نسبت به سال گذشته در استفاده از منابع مالی شهر داشته باشیم.
وی افزود: جمع‌آوری روزانه 5832 کیلوگرم پسماند خشک، 67000کیلوگرم پسماند تر و 5000کیلوگرم نخاله‌های ساختمانی و نظافت‌های دستی بیش از دومیلیون و 300 مترمربع از معابر در منطقه و شست و شوی علایم ترافیکی در دستور کار معاونت خدمات شهری بوده است.
مدیر شهرداری منطقه سه اصفهان در توضیح طرح پیاده‌راه چهارباغ گفت: محور میانی چهارباغ، به صورت آبنما و پیاده راه، براساس طرح دوران صفوی است و تقریبا به سرانجام رسیده است.
وی در رابطه با حل معضل تراکم ترافیک خیابان ابن سینا گفت: میدان امام علی(ع) کمک زیادی به این مسئله کرد، اما با وجود بافت تجاری حاضر، تلاش می‌کنیم از ایجاد غرفه‌های تجاری جدید جلوگیری به عمل آید و مراکز خرید مجهز به پارکینگ مورد استفاده قرار گیرند.
کارگر درخصوص برخورد با عاملین سدمعبر گفت: دو هزار و 253 اخطار در راستای سدمعبر داده‌‌ایم و هم‌اکنون مجاز به ورود و برخورد عملی‌تر هستیم، اما ترجیح می‌دهیم تا با آموزش، فرهنگسازی و ایجاد جو دوستانه، مشکلات سدمعبر رفع شود. نمی‌خواهیم تنش‌های اجتماعی ایجاد کنیم. با این وجود 35 مورد پرونده‌سازی شده که چهار مورد از آن‌ها مختوم به پلمب شده‌اند و بعضا در نتیجه برخوردهای فیزیکی انجام شده مورد جلب قضایی و دستگیری قرار گرفته اند.
وی در پاسخ به چاره اندیشی برای ترافیک خیابان آمادگاه به دلیل استقرار مجتمع‌های پزشکی و مطب های شخصی گفت: قانونی داریم که پزشکان می‌توانند مطب‌های خود را در منازل مسکونی ایجاد کنند و شهرداری برای انتقال پزشکان از خیابان آمادگاه به شهرک سلامت اختیاری ندارد و این نظام پزشکی است که باید با بخش خصوصی که کاندیدای همکاری در این راستا شده ورود و قراردادی را ایجاد کند.
شهردار منطقه سه اصفهان در پاسخ به خبرنگار ایسنا در خصوص اقدامات مورد نظر شهرداری در راستای شهر دوستدار کودک و برنامه‌های آن در چهارباغ‌عباسی افزود: شهرداری با تیم های فرهنگی متولی این امر همکاری های لازم را در طول جشنواره بین‌المللی داشته و از این پس هم در این خصوص در هراقدامی که بتواند مشارکت‌های لازم را انجام و نوید اتفاقات فرهنگی خوبی را در این محور خواهید داد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/71944/اتفاقات-فرهنگی-خوبی-را-در-محور-پیاده‌راه-چهارباغ-نوید-می-دهیم
بستن   چاپ