پیام سپاهان
چهار هزار خارجی از خدمات بیمه سلامت در کاشان بهره می برند
سه شنبه 1 آبان 1397 - 19:26:04
پیام سپاهان - کاشان - مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان– کاشان گفت: هم اکنون افزون بر چهار هزار نفر از اتباع خارجی مقیم در این منطقه از خدمات درمانی بیمه سلامت بهره مند هستند.
به گزارش ایرنا، مسلم آشوری روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران کاشان بیان کرد: بیمه سلامت 70 درصد هزینه های سرپایی بیماران را بر اساس تعرفه های مصوب پوشش می دهد و بیمه شدگان صندوق روستائیان و شهرهای زیر 20 هزار نفر نیز تنها پنج درصد از هزینه های بستری را پرداخت می کنند.
وی همچنین به زیر پوشش قرار گرفتن 98 از بیماران خاص در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل اشاره کرد و افزود: 27 نفر آنها اتباع خارجی می باشند که البته هزینه درمان این بیماران خاص در مرکزهای دولتی رایگان است.
مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان– کاشان بیان کرد: افزون بر 222 میلیارد و 151 میلیون ریال در نیمه نخست امسال برای درمان بیمه شدگان زیر پوشش به بخش های دولتی و خصوصی پرداخت شد.
وی اضافه کرد: نزدیک به 125 میلیارد ریال از این مبلغ به بخش دولتی (دانشگاه علوم پزشکی کاشان) و بیش از 97 میلیارد ریال نیز به پزشکان، داروخانه ها و پاراکلینیک های خصوصی پرداخت شده است.
آشوری عنوان کرد: همچنین 250 میلیارد ریال در نیمه نخست سال جاری برای درمان بیمه شدگان زیر پوشش بیمه سلامت در این منطقه هزینه شد که 133 میلیارد ریال به اسناد سرپایی و بقیه نیز برای اسناد بستری بود.
وی با اشاره به صدور 18 هزار و 281 دفترچه جدید در سال جاری یادآور شد: بیمه سلامت در منطقه شمال استان اصفهان دارای 2 صندوق سایر اقشار برای اتباع خارجی، خانواده شهدا و 6 صندوق کارمند، روستایی، سلامت همگانی و بیمه ایرانیان است.
مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان– کاشان همچنین گفت: بیمه شدگان صندوق بیمه ایرانیان نیز تنها با پرداخت 50 درصد حق بیمه (50 درصد از سوی دولت) دفترچه دریافت کرده و با پرداخت سالانه 2 میلیون و 640 هزار ریال حق بیمه، می توانند از همه خدمات قابل ارائه در مرکزهای طرف قرارداد دولتی و بخش خصوصی استفاده کنند.
به گفته وی، شمار بیمه شدگان در حوزه سرپرستی شمال استان اصفهان 130 هزار نفر می باشد که از این تعداد 85 هزار نفر در شهرستان کاشان، 23 هزار نفر در آران و بیدگل، 22 هزار نفر نیز در شهرستان نطنز هستند.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/71970/چهار-هزار-خارجی-از-خدمات-بیمه-سلامت-در-کاشان-بهره-می-برند
بستن   چاپ