پیام سپاهان
آمادگی کامل استان اصفهان برای برگزاری آیین اربعین حسینی
سه شنبه 1 آبان 1397 - 19:26:42
پیام سپاهان - مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان درحالی از ثبت نام 125 هزار نفر از اصفهان برای شرکت در آیین پیاده‌روی اربعین خبر داد که همه دستگاه‌های استان برای برپایی این آیین در حالت آماده‌باش قرار دارند.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، غلامعلی زاهدی- مدیر کل حج و زیارت استان اصفهان به خبرنگار این خبرگزاری گفته تا کنون 125 هزار نفر برای سفر به کربلا در اربعین حسینی ثبت نام کرده‌اند و احتمال می‌رود این عدد باز هم افزایش پیدا کند.
در همین رابطه محسن گلابی- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات شهرداری اصفهان از اعزام سه دستگاه اطفاییه فوق سنگین به همراه تجهیزات کامل امداد و نجات خبر داده و به ایسنا می‌گوید: 18 نفر از نیروهای آتش‌نشانی اصفهان که سه نفر از این عزیزان از فرماندهان هستند به نیز به عراق اعزام شده‌اند. این اقدام برای سومین سال است که انجام می‌شود و این افراد به مدت 20 روز مستقر خواهند بود. 
وی ادامه داد: از همه شهروندان و زائرین خواستارم حداکثر مراقبت‌های ایمنی را در طول این سفر انجام دهند. توصیه شده است که روکش‌های خیمه‌ها و موکب‌ها تا حد ممکن پلاستیکی نباشد چرا که پلاستیک در برخورد با آتش، قابلیت اشتعال بالایی داشته و سریع درگیر می‌شود.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: راه‌های ورود و خروج موکب‌ها تا حد امکان به معابر اصلی منتهی شود تا امکان خروج سریع در صورت بروز حادثه وجود داشته باشد. در عین حال باید توجه شود که موکب‌ها نباید بدون فاصله از هم قرار بگیرند تا در صورت حریق، انتقال میان موکب‌ها رخ ندهد.
گلابی گفت: در آشپزخانه‌ها که معمولا از کپسول‌های گازی استفاده می‌شود باید همه نوع اقدامات ایمنی انجام شود، برای مثال شلنگ‌ها دارای بست باشند و نشتی آن‌ها بررسی شود. همچنین توجه کنید در همه محل‌هایی که احتمال بروز حریق وجود دارد کپسول‌های آتش‌نشانی وجود داشته باشد.
وی افزود: در طول شب در صورتی که از وسایل گرمایشی استفاده می‌شود به خروج گازها توجه شود و زائران جدا از روشن کردن وسایل گرمایشی گازی در محیط‌های بسته خودداری کنند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: مسئولان ستادها و موکب‌ها و البته در صورت امکان شهروندان در کلاس‌های آموزشی برگزار شده در رابطه با موارد ایمنی شرکت کنند.
سعید سلیمیان- رییس پلیس آگاهی استان اصفهان نیز به ایسنا گفته زائران عزیز تا جای ممکن پول و اشیا قیمتی بیش از نیاز، همراه با خود نداشته باشند و یا آنها را به گونه‌ای همراه خود داشته باشند که امن بوده و در دسترس سارقین نباشد. 
وی تاکید کرده: در بخش عراقی این راهپیمایی افرادی هستند که از فرصت سواستفاده کرده و اقدام به جیب بری و کیف‌قاپی می‌کنند. توصیه این است که مسافران در طول سفر کاملا مراقب وسایل خود از جمله تلفن‌های همراهشان باشند.
همچنین غفور راستین- مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان به ایسنا می‌گوید: استان اصفهان موظف شده است هفده تیم به همراه هفده آمبولانس برای این آیین ارسال کند که بنابر دستور، هفت تیم به همراه هفت آمبولانس از مرز خارج و در عراق مستقر شده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان نیز از آماده باش 80 اکیپ راهداری در سراسر محورهای مواصلاتی استان اصفهان برای خدمت رسانی به زائرین خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان، فرزاد دادخواه با اشاره به پیش رو بودن سفرهای اربعین حسینی و افزایش تردد در محورهای مورد نظر اظهار کرد: برای تامین امنیت و ایمنی جاده های استان اصفهان بیش از 400 راهدار آماده خدمت رسانی به زوار کربلا هستند.
وی با بیان اینکه در ماه های اخیر نقاط پرتصادف در مسیرهای تردد زائرین شناسایی شده است، گفت: برای به حداقل رساندن حوادث در این محورها نسبت به آشکارسازی نقاط پرتصادف با اجرای عملیات خط کشی و نصب تابلو، علائم و تجهیزات ایمنی و شیار لرزاننده جهت آرام سازی ترافیک در محورهای مورد نظر اقدام شده است.
دادخواه با اشاره به همکاری های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان و پلیس راهور خاطرنشان کرد: 80 اکیپ راهداری با تجهیزات کامل با هماهنگی پلیس برای تامین امنیت وایمنی زائران حسینی در محورهای مواصلاتی استان اصفهان مستقر شده اند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به اینکه مسیر اصلی تردد زائرین اربعین حسینی از اصفهان- خرم آباد- است، تمرکز نیروهای راهداری براین محور بیشتر است.
وی مهران را نزدیک ترین مرز برای زائرین اصفهانی معرفی و تصریح کرد: پیش بینی می شود بیشترین مسافرین اصفهانی از مرز مهران به کربلا عزیمت کنند.
اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان به عنوان رئیس کمیته حمل ونقل و سوخت ستاد اربعین حسینی ، طرح خدمت رسانی متمرکز به زوار اربعین را همزمان با سراسر کشور از اول آبان ماه آغاز خواهد کرد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/71974/آمادگی-کامل-استان-اصفهان-برای-برگزاری-آیین-اربعین-حسینی
بستن   چاپ