پیام سپاهان
مسئول آموزش گروه مسمومین بیمارستان خورشید اصفهان:
آمار مسمومین سال گذشته اصفهان به 5 هزار و 576 نفر می رسد
سه شنبه 1 آبان 1397 - 19:26:51
پیام سپاهان - اصفهان- مسئول آموزش گروه مسمومین بیمارستان خورشید اصفهان گفت: آمار مسمومین سال گذشته اصفهان به 5 هزارو 576 نفر می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر ، دوروشی در نخستین روز از هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها در مراسم بازدید مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از بخش مسمومین بیمارستان خورشید با اشاره به اینکه آمار مسمومین سال گذشته اصفهان به پنج هزار و 576 نفر می رسد، اظهار داشت: 53 درصد مسمومین سال گذشته مرد، 45 درصد زن و دو درصد اطفال بودند.
وی با بیان اینکه شش هزار و 574 تخت روز اشغال در بخش مسمومین در بیمارستان خورشید داشتیم، گفت: میزان تخت اشغال شده در این بیمارستان به 132 درصد می رسد به طوریکه روزهایی داشتیم که دو نفر سر یک تخت بستری می شدند و بنابراین مجبور به ترخیص سریع بیمار می شدیم.
بخش مسمومین بیمارستان خورشید سومین بخش مسمومین در کشور است
مسئول آموزش گروه مسمومین بیمارستان خورشید اصفهان با بیان اینکه تعداد فوتی ها در سال گذشته به 32 نفر می رسد که این آمار برابر شش دهم درصد از تعداد بستری ها در بخش مسمومین منجر به فوت است،‌ ادامه داد: 214 نفر بیمار در بخش مراقبت های ویژه مسمومین و «آی سی یو» این بخش بستری شدند.
وی به مهمترین چالش های پیش روی بخش مسمومین بیمارستان خورشید اصفهان اشاره کرد و افزود: در این مرکز تجهیزاتی از جمله دستگاه بررسی گاز، دستگاه همودیالیز، دستگاه هموپرنیوژن و سونوگرافی پرتابل و غیره مورد نیاز است.
دوروشی با بیان اینکه بخش مسمومین بیمارستان خورشید سومین بخش بستری مسمومین در کشور است و فراهم کردن امکانات مورد نیاز برای بستری و درمان این بیماران ضرورت است،‌ گفت: در بخش مسمومین رزیدنت نداریم و با اینترن ها بخش مسمومین را اداره می کنیم.
وی ادامه داد: در قمست جدید بیمارستان شش تخت «آی سی یو»، شش تخت بستری بیماران نیمه بحرانی، 15 تخت بستری بیماران، یک اتاق تریاژ، یک اتاق سم زدایی با سه تخت و یک حمام سم زدایی از پوست داریم.
مسئول آموزش گروه مسمومین بیمارستان خورشید اصفهان تصریح کرد: 20 تخت استاندارد در سه اتاق مجزای مردان، زنان واتاق ویژه بستری اطفال داریم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/71980/آمار-مسمومین-سال-گذشته-اصفهان-به-5-هزار-و-576-نفر-می-رسد
بستن   چاپ