پیام سپاهان
125 کشور برای حضور در جشنواره ملی حرکت ثبت نام کردند
چهارشنبه 2 آبان 1397 - 10:04:55 AM
ایرنا
پیام سپاهان- این جشنواره با هدف ایجاد پیوند بیشتر انجمن های علمی دانشگاه ها با بخش های مختلف کشور به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، چهارم تا هفتم آذر امسال در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.
ابراهیم رضایی افزود : از مجموع 21 هزار و 850 نفر از 125 کشور جهان پس از پایش و بررسی اطلاعات و آثار آنها، 80 نفر برای حضور در این رویداد علمی پذیرفته شدند.
وی با بیان این که کارهای مربوط به صدور روادید شرکت کنندگان خارجی جشنواره انجام شده است، اظهارداشت : بیشتر آنها از کشورهای اروپایی و امریکایی هستند.
وی ادامه داد : آنها سی ام آبان امسال به تهران سفر می کنند و پس از شرکت در یک گردهمایی در پایتخت برای حضور در جشنواره حرکت به اصفهان می آیند.
رضایی خاطرنشان کرد : مهمانان خارجی جشنواره حرکت علاوه بر حضور در چهار کارگاه آموزشی و برنامه های مختلف، از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، مجتمع فولاد مبارکه و آثار تاریخی بازدید خواهند کرد.
 توسعه تعاملات علمی ملی و بین المللی و تقویت حوزه های رقابتی و داوری جشنواره بر اساس استاندارد های علمی از راهبردهای اصلی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این دوره از جشنواره حرکت است.
تعداد آثار رسیده به این جشنواره یک هزار و 355 اثر در گروه های فنی و مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی و هنر است که از این تعداد 106 اثر برگزیده شد.
ایجاد تالارهای گفت و گو، برپایی غرفه های مربوط به صنایع و تشکیل کارگروه های گوناگون از دیگر برنامه های این جشنواره است.
حدود 9 هزار انجمن علمی و 40 اتحادیه انجمن های دانشجویی در دانشگاه های کشور فعالیت می کنند.
دانشگاه اصفهان با 70 سال قدمت بعنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور دارای حدود 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی است.
اصفهان با حدود 170 دانشگاه و مرکز آموزش عالی و 280 هزار دانشجوی در حال تحصیل دومین استان دانشگاهی کشور است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/71996/125-کشور-برای-حضور-در-جشنواره-ملی-حرکت-ثبت-نام-کردند
بستن   چاپ