پیام سپاهان
آیین اربعین در میدان امام علی (ع) اصفهان برگزار می شود
چهارشنبه 2 آبان 1397 - 10:08:54
پیام سپاهان - اصفهان - دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی اصفهان گفت : آیین و گردهمایی بزرگ جاماندگان از غافله راهپیمایی نجف تا کربلا، روز اربعین، در میدان امام علی (ع) این شهرستان برگزار می شود.
حجت الاسلام و المسلمین حسن بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس مصوبه این ستاد سوم ماه دی، هفتمین سال این روز با حضور هیات های مذهبی به صورت متمرکز در میدان امام علی (ع) برگزار می شود.
وی ادامه داد : یکی از ویژگی های امسال تقارن ایام اربعین حسینی با هشتم آبان روز شهادت محمد حسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی و نزدیکی به 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.
وی مدیحه سرایی، سخنرانی، برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر، قرائت زیارت اربعین را از جمله برنامه های روز اربعین برشمرد و افزود : در حاشیه این برنامه مهد کودک ویژه کودکان در حاشیه میدان یادشده دایر خواهد شد.
بابایی اضافه کرد : در همین راستا با همکاری بسیج دانش آموزی برگزاری مسابقه "رفاقت با فهمیده ها" اجرا که متن محتوایی مسابقه به صورت کتبی به همراه سوالات آن در هفته آتی در بین دانش آموزان اصفهانی توزیع می شود و در روز اربعین پاسخنامه های آن جمع آوری خواهد شد.
وی نمایشگاه فرهنگی با شهدای دانش آموز و توزیع بروشور و جزوات فرهنگی مرتبط با اربعین را از دیگر برنامه های جنبی این آیین معنوی اعلام کرد.
دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی اصفهان با بیان این که شعار اربعین امسال"حب الحسین یجمعنا" است، بیان کرد: پیام این آیین در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی "عزاداران حسینی، یادگاران خمینی، سربازان خامنه ای" است که در امتداد راهپیمایی بزرگ اربعین در کربلا برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: به منظور هماهنگی بین دستگاهی و برگزاری باشکوه عزاداری متمرکز اربعین تاکنون جلسه های هم اندیشی با حضور نمایندگان دستگاه های دولتی و غیردولتی و مدیران و شورای هیات های مذهبی استان برگزار شد و تمهیدات لازم اتخاذ شده است.
بابایی خاطرنشان کرد: در ایام دهه آخرماه صفر و به ویژه روز اربعین دهها مبلغ به مناطق تبلیغی استان اعزام می شوند و برنامه های فرهنگی و دینی از جمله برگزاری مراسم های روضه، سخنرانی، حضور در مراکز آموزشی، برگزاری نمازهای جماعت و برنامه های تبلیغی دیگر را در دستور کار خود دارند.
به گفته وی در آستانه اربعین حسینی مجوز تاسیس کانون فرهنگی تبلیغی شهید محسن حججی با مسئولیت محمدرضا حججی پدر این شهید در سازمان تبلیغات اسلامی استان صادر شد که هدف آن انتقال فرهنگ شهدای دانش آموز نسل اول انقلاب مانند شهید فهمیده ها و شهدای جوان نسل چهارم انقلاب مانند شهید حججی ها به سایر دانش آموزان است.
این کارشناس دینی و مذهبی با بیان این که تفکّر اهل ‌بیت و شیعی ترکیبی از عقل و عاطفه است، اضافه کرد : عزاداری های امام حسین (ع) و به ویژه اربعین فرصتی برای رشد جنبه های عقلانی و عاطفی دینی است که از یک سو برنامه هایی چون سخنرانی و مباحث علمی تاکید شد و از سوی دیگر از طریق برنامه هایی چون عزاداری و مرثیه خوانی و راهپیمایی تلاش می شود جنبه های عاطفی دینی رشد یابد.
وی با تاکید بر این که راهپیمایی اربعین از نجف تا کربلا یکی از مناسک بی رقیب اسلامی است، گفت: نباید با برگزاری آیین یاده روی در شهرهای دیگر، برای آن رقیب تراشی شود، بلکه جا ماندگان از قافله اربعین می توانند با بهره گیری از ظرفیت این روز و در امتداد حماسه عظیم راهپیمایی از نجف تا کربلا، اقدام به برگزاری اجتماعات حسینی در شهرهای خود داشته باشند.
اکنون بالغ بر پنج هزار و 200 هیات مذهبی در استان اصفهان در قالب هیات های دانش آموزی، دانشجویی، اصناف، حوزوی و بانوان فعالیت می کنند.
شهرستان اصفهان با یک هزار و 200 هیات مذهبی به لحاظ تعداد در رتبه اول، شهرستان کاشان با 620 هیات مذهبی و شهرستان خمینی شهر با 350 هیات مذهبی در جایگاه دوم و سوم در استان قرار دارند.
/7134/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/71998/آیین-اربعین-در-میدان-امام-علی-(ع)-اصفهان-برگزار-می-شود
بستن   چاپ