پیام سپاهان
رشیدی: برنامه‌ریزی در فوتبال ایران کوتاه مدت است
چهارشنبه 2 آبان 1397 - 13:28:51
پیام سپاهان - رئیس آکادمی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان معتقد است برنامه‌ریزی‌هایی که در فوتبال ایران انجام می‌شود کوتاه‌مدت است.
جمشید رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در خصوص استعدادهای اصفهان در فوتبال پایه، اظهار کرد: به اندازه کافی استعداد در این شهر وجود دارد. اکنون مشاهده می‌کنیم که بازیکنان 15 ساله در تیم زیر 18 سال ذوب‌آهن بازی می‌کنند که نشان از استعداد بازیکنان این تیم دارد.
وی در رابطه با برنامه‌ریزی در فوتبال پایه اشاره کرد: در ایران متأسفانه برنامه‌ریزی‌هایی که در فوتبال پایه وجود دارد کوتاه مدت است. استفاده از این همه استعداد در ایران بستگی به خودمان و مدیریت فوتبال پایه دارد. برنامه‌ریزی‌هایی که در ایران می‌شود نهایت تا سقف شش ماه است در حالی که برای نتیجه گرفتن از بازیکنان پایه حداقل 4 سال لازم است.
مدیر آکادمی ذوب‌آهن در خصوص سطح مربیان فوتبال اصفهان، تصریح کرد: در دانش مربی‌گری دو چیز حائز اهمیت است، یکی داشتن فکر جوان و دیگری آن که مربی خودش قبلاً در گذشته فوتبالسیت بوده باشد. وقتی مربی فکرش جوان باشد شور و اشتیاق لازم برای یادگیری مباحث جدیدتر را نیز دارد.
رشیدی با اشاره به تعداد زیاد مدارس فوتبال در اصفهان گفت: خیلی از آن‌ها فقط باعث پر شدن اوقات فراغت بازیکنان می‌شوند و هیچ سود دیگری ندارند و غیر از آن هزینه‌ای که از بازیکنان گرفته می‌شود هم باید در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: فقط در ایران است که از بازیکنان هزینه برای ثبت نام در مدارس و باشگاه‌ها پول گرفته می‌شود در حالی که در دیگر کشورها اگر ببینند یک بازیکن استعداد دارد هزینه هم برای آن می‌شود. اگر بازیکنی استعداد داشته باشد وظیفه ما نیز این است که شرایط و امکانات لازم را برای آن فراهم کنیم.
مدیر آکادمی تیم فوتبال ذوب‌آهن در خصوص بازیکنان مناطق اطراف اصفهان، گفت: اگر به بازیکنان پایه تیم ذوب‌آهن نگاهی بیندازیم، در می‌یابیم اکثر آن‌ها اهل مناطقی مانند نجف‌آباد، خمینی‌شهر، رهنان و مناطق اطراف اصفهان هستند! نمی‌گویم خود اصفهان استعداد ندارد ولی بیشتر استعدادها در اطراف این شهر وجود دارند.
رشیدی در پاسخ به این سؤال که آیا به غیر از استان اصفهان از دیگر استان‌های کشور هم بازیکن جذب آکادمی ذوب‌آهن می‌شوند یا خیر، گفت: با این که می‌شود استعدادهای زیادی را از دیگر استان‌های کشور جمع‌آوری کرد، اما به دلیل نداشتن امکانات لازم برای این کار فعلاً قید آن را زده‌ایم. در باشگاهی مانند بایرن مونیخ وقتی بازیکن 13 ساله از شهر دیگری وارد مونیخ می‌شود به غیر از امکاناتی که برای آن مهیا می‌شود از لحاظ روحی شرایط آن را بالانس نگه می‌دارند.
وی در خصوص امکانات فوتبال پایه ایران گفت: از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با هیچ کدام یک از کشورهایی که فوتبال آن‌ها هم سطح فوتبال ایران است قابل مقایسه نیستیم. کشورهایی مانند قطر آکادمی‌های فوتبال بی‌نظیری دارند، ولی وقتی استعداد نداشته باشند هیچ کاری نمی‌شود انجام داد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/72019/رشیدی---برنامه‌ریزی-در-فوتبال-ایران-کوتاه-مدت-است
بستن   چاپ