پیام سپاهان
نمایشگاه کتاب اصفهان با 40 هزار عنوان برگزار می شود
چهارشنبه 2 آبان 1397 - 17:05:08
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان با 40 هزار عنوان کتاب و با حضور 500 ناشر برگزار می شود .
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی انصاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود : سیزدهمین نمایشگاه کتاب ٩ تا ١٥ آبان امسال با شعار «بخوان برای زندگی» در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برپا می شود.
وی گفت : از مجموع 700 ناشر متقاضی به دلیل محدودیت فضا 500 ناشر در این نمایشگاه حضور دارند که از این تعداد 53 غرفه به ناشران استان اصفهان اختصاص داده شده است.
حجت الاسلام انصاری با اشاره به اختصاص بن کتاب به شهروندان گفت: هر ساله از 29 مهرماه تا پنجم آبان بن کتاب با 20 درصد تخفیف به بخشی از دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و سطوح مختلف اعطا می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان ادامه داد: قرار است مدیریت شهری برای حمل و نقل شهروندان و حضور در نمایشگاه کتاب اتوبوس هایی را از نقاط مختلف شهر به صورت رایگان در نظر بگیرد.
وی با بیان اینکه غرفه ای نیز برای نذر و اهدای کتاب در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است ،از مردم خواست در صورتی که کتاب اضافه در منزل دارند به این غرفه تحویل دهند تا در مدارس و کتابخانه های محروم مورد استفاده قرار بگیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تصریح کرد: فضای محدود یکی از مشکلات در برپایی این نمایشگاه است.
وی با اشاره به سهم بن کتاب در این نمایشگاه افزود: حدود 1.5 میلیارد تومان از سوی ناشران، وزارت فرهنگ و ارشاد و اداره کل ارشاد اصفهان بن کتاب در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه چند غرفه نیز برای حضور ناشران بین المللی در نظر گرفته شده است، افزود: از این افراد دعوت کردیم تا در نمایشگاه حضور پیدا کنند اما با شرایط ارزی حضور آن ها هنوز مشخص نیست.
وی تاکید کرد: با توجه با سیاست شفاف سازی دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، هزینه های این نمایشگاه در پایان اعلام خواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی را ارائه آسان کتاب به علاقه مندان، ایجاد فضای پرشور، حمایت از ناشران و ارائه دهندگان کتاب دانست و گفت : این نمایشگاه علاوه بر اهداف کلی باعث رونق بیشتر کتاب و نشر و توسعه فرهنگ کتابخوانی می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه سال گذشته به دلایل متعدد موفق به برگزاری نمایشگاه کتاب در اصفهان نشدیم گفت : نمایشگاه امسال در چهار سالن و در مجموع با بیش از چهار هزار مترمربع مساحت برگزار می شود.
حجت الاسلام انصاری همچنین گفت: برای واگذاری امور به بخش غیردولتی ، برگزاری این نمایشگاه به شرکت تعاونی ناشران استان اصفهان واگذار شده است.
9913/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/72041/نمایشگاه-کتاب-اصفهان-با-40-هزار-عنوان-برگزار-می-شود
بستن   چاپ