پیام سپاهان
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اصفهان:
طرح هفتگانه احیای زاینده‌رود انعطاف‌پذیر است
چهارشنبه 2 آبان 1397 - 17:06:02
پیام سپاهان - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اصفهان با بیان اینکه ناچار به تأمین آب بیشتر برای اصفهان هستیم گفت: طرح هفتگانه احیای حوضه آبریز زاینده‌رود انعطاف‌پذیر است و نقدها و راهکارهای درست را می پذیرد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدعلی شجاعی ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان با موضوع تشریح طرح‌های هفتگانه احیای حوضه آبریز زاینده‌رود، با بیان اینکه دنیا طی دو قرن اخیر به این نتیجه رسیده که برای اداره جامعه باید براساس پتانسیل های کشور برنامه داشته باشیم، اظهار کرد: اگر با بی برنامگی پیش رویم بسیاری از مسائل عادی بعدا تبدیل به معضل و بحران می شود.
وی با بیان اینکه در دو دهه اخیر که کم‌آبی در استان اصفهان نمود پیدا کرد، بسیاری از کشورهای دنیا با میزان کمتر آب از این مشکل گذر کرده اند، تاکید کرد: بسیاری از اتفاقات امروز باید از سوی مدیران گذشته پیش‌بینی می شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه مردم حق دارند از ما گلایه‌مند باشند، گفت: ما باید پاسخگو باشیم که چه برنامه‌ای داریم و اگر برنامه داریم، چرا تاکنون اجرا نکرده‌ایم. متاسفانه نداشتن برنامه معضل بخش‌های بسیار کشور و همچنین انباشت مشکلات طی چند سال گذشته است.
وی با بیان اینکه آبادانی در هر جای دنیا امروز در اثر داشتن برنامه و اجرای آن است، تاکید کرد: معضل خشکسالی اصفهان انباشت مشکلات چندساله است و ما ناتوانی های خود را بحران می نامیم، همچنین با بی برنامگی، تقصیر را گردن مردم انداخته ایم.
شجاعی با بیان اینکه تصور می کنیم داشتن برنامه تنها مختص زمان فشار و تحریم است، اظهار کرد: اگر روزی همه تحریم‌ها تمام شد، برنامه‌ها را کنار می‌گذاریم، در حالیکه جامعه بالغ باید همیشه و نه در زمان تحریم در حوزه اقتصاد استقلال داشته باشد.
وی با بیان اینکه کشورهایی هستند که اصلا معضل بی آبی ندارند، اما برنامه و مدیریت دارند، افزود: متاسفانه در ایران تا معضل ایجاد نشود دنبال مدیریت نیستیم، با این وجود معضل بی آبی را می توان با برنامه ریزی درست، آرام آرام حل کنیم تا به معضل امنیتی تبدیل نشود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اصفهان با انتقاد بر اینکه برخی تنها به دنبال همدردی با کشاورزان هستیم، گفت: برای بیکاری و نبود معیشت کشاورزان به جای درمان درد آنها، دردشان را تکرار می‌کنیم، اما استانداری اصفهان به عنوان یک پزشک باید بیمار خود را بشناسد. امروز کشاورز به عنوان یک بیمار به وضعیتی رسیده که نیازمند تیم پزشکی است.
وی با تاکید بر اینکه بی ‌آبی در اصفهان بر همه تأثیرگذاشته و آثار سوء آن مشهود است، تاکید کرد: نیت استاندار اصفهان علاوه بر شناختن درد مردم، برنامه درمان درد و اجرای آن است.
شجاعی با اشاره به طرح انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان، گفت: ناچار به تأمین آب بیشتر برای اصفهان هستیم. تامین آب اصفهان به غیر از سد زاینده‌رود از هرجایی ممکن است و این منبع می‌تواند تونل سوم کوهرنگ یا خلیج فارس باشد.
وی با تاکید بر اینکه معضل اصفهان تعطیلی پروژه های آب آن است، اظهار کرد: باید توجه داشت که طرح احیای زاینده‌رود با همراهی مردم و کارشناسان استان اصفهان قابل اجرا خواهد بود، البته این طرح انتقاد می‌طلبد و نه مخالفت. تمام مردم حق مطالعه، بررسی و انتقاد این برنامه را دارند، اما توقف این برنامه ظلم به مردم و کشاورزان اصفهان است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اصفهان در خصوص هفت طرح احیای زاینده‌رود، گفت: استانداری اصفهان به دنبال حل مشکل آب است و دست هرکسی که قصد انتقاد از این طرح را دارد، می‌بوسد، همچنین مخالفت در مورد بخش هایی از این طرح ایراد ندارد، اما مخالفت با کلیت آن حق مردم را تضییع خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه طرح بازچرخانی زاینده‌رود انعطاف‌پذیر است، گفت: مخالفت کامل با این طرح کافی نیست، بلکه نیازمند نقد و ارائه راهکار است. ایراداتی در حوزه‌های میراث فرهنگی و محیط زیست به این طرح وارد شده که آن هم نیازمند ارائه راهکار است، البته استاندار اصفهان به عنوان نماینده عالی دولت ضوابط میراث فرهنگی و محیط زیستی اجرای طرح را لحاظ کرده است.
کد خبرنگار: 13036
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/72050/طرح-هفتگانه-احیای-زاینده‌رود-انعطاف‌پذیر-است
بستن   چاپ