پیام سپاهان
اصفهان با 2 چالش مهم خشکسالی و زیست محیطی مواجه است
چهارشنبه 2 آبان 1397 - 20:33:17
پیام سپاهان - اصفهان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت : خشکسالی و مسائل زیست محیطی 2چالش مهم و تهدیدکننده سلامت مردم این استان است.
به گزارش ایرنا، سید حمیدرضا طباطبایی نائینی روز چهارشنبه در اجلاس روسا، معاونان اجتماعی و بهداشتی و مدیران شبکه های بهداشت و درمان دانشگاه های علوم پزشکی منطقه هفت کشور در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود : بارندگی های کم سال های اخیر و استمرار خشکسالی باعث به وجود آمدن مشکلات جدی در اصفهان و استان های یزد و چهارمحال و بختیاری شده است.
وی میزان آب پشت سد زاینده رود را 144 میلیون متر مکعب اعلام و تصریح کرد : اگر امسال بارش پاییزی خوبی نداشته باشیم، تامین آب آشامیدنی 6 تا هفت میلیون نفر از مردم منطقه مرکزی کشور با مشکل جدی روبرو خواهد شد.
وی مسائل زیست محیطی را چالش دیگر این استان برشمرد و خاطرنشان کرد : با توجه به استقرار صنایع مختلف در اطراف اصفهان و وقوع پدیده وارونگی هوا در فصل های پاییز و زمستان، این کلانشهر با آلودگی شدید مواجه می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد : کم بودن بارش و وزش باد این آلودگی را تشدید می کند.
وی با بیان این که به دلیل خشکسالی و به وجود آمدن کانون های تولید ریزگرد در اطراف اصفهان، این کلانشهر جزو یکی از آلوده ترین و غبارآلوده ترین مناطق کشور است، تاکید کرد : همه این موارد تهدید کننده سلامت مردم است.
طباطبایی با بیان اینکه مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با سلامت مردم عجین شده است، فرهنگ سازی را یکی از پایه های زیربنایی این بخش دانست و گفت: باید آموزش های لازم در همه سطوح اجتماعی ارائه شود تا سبک درست زندگی با کمترین هزینه به صورت عادت برای مردم درآید.
به گزارش ایرنا، اجلاس روسا، معاونان اجتماعی و بهداشتی و مدیران شبکه های بهداشت و درمان دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه هفت آمایشی کشور شامل اصفهان، یزد، کاشان و چهار محال و بختیاری روز چهارشنبه با موضوع اجتماعی شدن سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.
این گردهمایی با هدف تبیین مأموریت و برنامه های معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و با حضور معاون اجتماعی وزیر بهداشت و مسوولان برخی دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و خیریه ها برگزار شد.
2 نشست با عناوین همکاری بین بخشی و مشارکت های مردمی و اجتماعی و چهار کارگاه با عناوین توانمندسازی جوامع محلی و مشارکت بین بخشی، جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد و خیریه ها، مددکاری اجتماعی و آسیب ها و فرهنگ، هنر و ارتقای سلامت در این اجلاس یک روزه برگزار شد.
3011/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/72077/اصفهان-با-2-چالش-مهم-خشکسالی-و-زیست-محیطی-مواجه-است
بستن   چاپ