پیام سپاهان
اخبار کوتاه در استان اصفهان
پنجشنبه 3 آبان 1397 - 18:35:26
پیام سپاهان - اصفهان - خدمات انقلاب اسلامی به نسل جوان تبیین شود، مردم خور و بیابانک برای بازسازی عتبات عالیات 250 میلیون ریال کمک کردند و سگ نگهبان در شهرضا به صاحب خود حمله کرد، از جمله خبرهای کوتاه روز پنجشنبه استان سمنان است.
** ثبت نام رشته روزنامه نگاری در دانشگاه پیام نور سمیرم آغاز شد
اصفهان- رئیس دانشگاه پیام نور سمیرم از آغاز ثبت نام مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور سمیرم در رشته های روزنامه نگاری و علوم تربیتی خبر داد.
علی قاسمپور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور ترم بهمن ماه سال 1397 از روز یکشنبه در پورتال سازمان سنجش آغاز شده است.
به گفته وی رشته روزنامه نگاری مقطع ارشد در دانشگاه پیام نور به عنوان تنها مرکز آموزش عالی در بین دانشگاه های پیام نور کشور ارائه می شود.
شهرستان سمیرم با دو مرکز و واحد دانشگاهی آزاد اسلامی و پیام نور در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
7147/
** مرمت کاروانسرای مشجری نائین آغاز شد
اصفهان - فریدون الله یاری مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان، از آغاز مرمت کاروانسرای مشجری نائین واقع در شرق این استان خبر داد و گفت : این بنا یکی از شش کاروانسرای بزرگ شهرستان و در 55 کیلومتری شرق انارک حد واسط شهر انارک و روستای چوپانان قرار دارد.
به گزارش ایرنا ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ الله یاری افزود : این بنای تاریخی بعد از مرمت با هدف ایجاد مرکز اقامتی و پذیرایی به بخش خصوصی واگذار می شود.
به گفته وی مرمت اصلی این بنا که توسط استادکاران سنتی مجرب در حال اجراست.
انارک بیش از هزار و 200 اثر تاریخی در 140 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
7136
**سگ هار نگهبان به صاحب خود حمله کرد
اصفهان - رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مبارکه گفت: نتیجه نمونه برداری از سگ نگهبان مهاجم به صاحب خود در روستای فخرآباد از توابع شهرستان مبارکه از سوی انستیتو پاستور ایران مثبت اعلام شد.
محمد سلیمانی پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اثر حمله یک قلاده سگ نگهبان مشکوک به بیماری هاری به صاحب خود و ایجاد گزش، کارشناسان واحد مبارزه با بیماری های شبکه دامپزشکی مبارکه به محل اعزام و نسبت به نمونه برداری از مغز حیوان و ارسال به انستیتو پاستور ایران اقدام کردند.
وی اظهارداشت : نتیجه نمونه برداری از سگ مشکوک به بیماری هاری در شهرستان مبارکه از سوی انستیتو پاستور ایران مثبت اعلام شد.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مبارکه اظهارداشت: لاشه سگ پس از پایان عملیات نمونه برداری، در شرایط بهداشتی دفن شد و آموزش های لازم در مورد آشنایی با بیماری هاری، علائم بیماری، روش های پیشگیری و انتقال به همراه توزیع بروشور به صاحب سگ ارائه شد.
سلمیانی پور خاطر نشان کرد: با توجه به مثبت بودن نتیجه آزمایش، مطابق با پروتکل سازمان دامپزشکی کشور، واکسیناسیون سگ های صاحب دار تا شعاع سه کیلومتری در دستور کار این شبکه قرار گرفت.
وضعیت صاحب این سگ نیز مناسب گزارش شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مبارکه از شهروندان و به ویژه دامداران درخواست کرد: نسبت به واکسیناسیون حیوانات خانگی، سگ های گله و نگهبان، علیه بیماری هاری اقدام و در صورت هر گونه حیوان گزیدگی به سرعت به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.
هاری بیماری عفونی حاد و کشنده ویروسی است که به شکل های هاری خشمگینˈتحریکیˈ یا هاری خاموشˈفلجیˈ ظاهر می شود.
این بیماری مخصوص گوشتخواران اهلی و وحشی بوده اما به طور تصادفی انسان و سایر حیوانات خونگرم پستاندار نیز از طریق گزش حیوانات هار به آن مبتلا می شوند.
مهمترین راه انتقال بیماری هاری را گزش توسط حیوان هار است که این بیماری از طریق پنجه آغشته به بزاق حاوی ویروس هاریˈبه ویژه در گربه و گربه سانانˈ نیز منتقل می شود.
شهرستان مبارکه با 150 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
7150 /
** مردم خور و بیابانک برای بازسازی عتبات عالیات 250 میلیون ریال کمک کردند
اصفهان- مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خور و بیابانک گفت : در سال جاری مردم این شهرستان برای بازسازی حرمین مطهر در کاظمین، نجف اشرف، سامرا و کربلا 250 میلیون ریال کمک کردند.
حسن سیف روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این کمک ها از محل نذورهای نقدی و جواهرات و مراسم پرچم گردانی مرقد مطهر امام حسین ع در دهه اول محرم جمع آوری شده است.
وی ادامه داد : تاکنون 65 نفر نیروی ماهر گچ کار، آرماتوربند، سنگ کار، جوشکار، نماکار، کاشی کار، از شهر جندق به صورت افتخاری برای کمک به بازسازی اماکن مقدس عازم عراق شدند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خور و بیابانک گفت : در این شهرستان بیش از 80 صندوق جمع آوری نذورات مردمی برای کمک به بازسازی عتبات عالیات نصب شده است.
ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان خور و بیابانک سال 90 فعالیت خود را آغاز کرد و بیش از 155 عضو افتخاری دارد.
9860
**خدمات انقلاب اسلامی به نسل جوان تبیین شود
اصفهان - امام جمعه خور و بیابانک گفت : برنامه های بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید مردمی ، جدید و جذاب و به دور از موازی کاری و در برگیرنده بیان خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی به مردم و جوانان باشد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید احمد مهدی نژاد در دومین نشست مشترک ستاد برنامه ریزی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و ایام الله 13 آبان افزود: دستاوردهای 40 ساله نظام و انقلاب اسلامی باید به نسل امروز شناسانده شود و پاسداشت آن وظیفه شرعی و ملی است.
وی اظهارداشت : امروز ایران اسلامی در سایه انقلاب به اقتدار رسیده و موجب هراس ابرقدرت ها شده و این وضعیت از دستاوردهای شاخص انقلاب اسلامی است.
امام جمعه خور و بیابانک ادامه داد : سالگرد پیروزی انقلاب و جشن های آن فرصت خوبی است که در اختیار مسوولان اجرایی قرار می گیرد تا صادقانه و دقیق تر نسبت به ارائه گزارش عملکرد دولت و نظام برای مردم اقدام کنند.
مهدی نژاد تصریح کرد : انقلاب اسلامی به رغم دشمنی های استکبار جهانی خدمات زیادی را در بخش های مختلف به مردم ارائه کرده است.
به گفته وی دشمن می خواهد از تحریم اقتصاد پلی به اصل نظام اسلامی بزند و ضربه خود را از این طریق وارد کند اما برگزاری جشن های باشکوه چهلمین سالگرد انقلاب، دشمنان را مایوس و فتنه های آنان را خنثی می کند.
فرماندار خور و بیابانک گفت : انقلاب اسلامی ایران وارد چهلمین سال پیروزی خود می شود و با توجه به توطئه های دشمنان و هراس آنان از گسترش انقلاب شکوهمند ایران، برگزاری پرشور این سالگرد از رسالت های خطیر مسوولان و تمامی آحاد مردم است.
عباس بلانیان با اشاره به گرامیداشت یوم الله 13 آبان افزود : در روز 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی هیمنه ای که آمریکا داشت شکسته شد و بنابراین دشمن می خواهد انتقام ضربه ای را که در این روز خورده بگیرد.
وی گفت: دستاوردهای این نظام در عرصه های مختلف علمی ، اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی بسیار قابل توجه می باشد لذا این پیشرفت ها مرهون مجاهدت شهدا و تدبیر هوشمندانه رهبری و اتکا به قدرت و نیروی نخبه داخلی است.
شهرستان خور و بیابانک با 20 هزار نفر جمعیت در 420 کیومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.
/6026/9860

http://www.sepahannews.ir/fa/News/72135/اخبار-کوتاه-در-استان-اصفهان
بستن   چاپ