پیام سپاهان
اخبار کوتاه زیست محیطی استان اصفهان
شنبه 5 آبان 1397 - 15:47:26
پیام سپاهان - اصفهان - دستگیری یک متخلف شکار وصید در قمیشلو، دستگیری 6 متخلف شکار و صید در دریاچه ذوب آهن، رها سازی یک عقاب طلایی در کاشان، صدور یک حکم قضایی سبز در شهرضا و جمع آوری بیش از 2 هزار متر دام در چادگان از مهمترین اخبار زیست محیطی در هفت روز گذشته بود.
مرتضی جوهری رئیس اداره پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو به ایرنا گفت: یک متخلف شکار و صید در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.
وی اظهار داشت: از این متخلف لاشه یک راس آهو، یک قبضه سلاح قاچاق، دوربین و سایر ادوات کشف و به مراجع قضایی معرفی شد.
پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو با وسعت 113هزار هکتار در 45 کیلومتری شمال غرب شهر اصفهان قرار دارد.
** دستگیری 6 متخلف صید ماهی در دریاچه ذوب آهن
فاطمه محمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنجان نیز از دستگیری 6 نفر متخلف صید ماهی در دریاچه قایقرانی ذوب آهن خبر داد.
وی گفت: با توجه به گزارش واصله مبنی بر صید غیر مجاز در دریاچه قایقرانی ذوب آهن، مأموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنجان موفق به شناسایی و دستگیری متخلفان شدند.
محمدی افزود: متخلفان برای پیگیری قضایی به دادسرای لنجان معرفی شدند و حدود 400 متر دام از آنها کشف و ضبط شد.
** رها سازی عقاب طلایی در منطقه حفاظت شده قمصر وبرزک کاشان
حسین خادمی رئیس اداره محیط زیست کاشان گفت : یک بهله پرنده عقاب طلایی توسط یگان حفاظت محیط زیست کاشان در منطقه حفاظت شده قمصر وبرزک رها شد.
وی گفت: عقاب یاد شده چندی پیش توسط محیط بانان زنده گیری شده و پس از تیمار و اطمینان از سلامتی در منطقه حفاظت شده قمصر وبرزک رها شد.
** صدور یک حکم سبز در شهرضا
باقر یعقوبی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهرضا گفت : یک متخلف شکار و صید غیر مجاز 2 قطعه کبک در شهرضا به 270 ساعت خدمات عمومی رایگان از قبیل پاکسازی و درختکاری در مناطق محیط زیست به میزان چهار ساعت در روز توسط دادگاه محکوم شد.
یعقوبی افزود: این متخلف مکلف شد به میزان چهار ساعت در روز با نظارت کارکنان این اداره، پسماندهای منطقه را جمع آوری کند.
** جمع آوری بیش از 2 هزار متر دام صیادی از دریاچه زاینده رود در شهرستان چادگان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چادگان گفت: محیط بانان این اداره طی گشت وکنترل و قلاب کشی از تمام قسمت های دریاچه سد زاینده رود ( منطقه حفاظت شده دالانکوه و سد زاینده رود) در شب ، بیش از 2 هزار متر مربع دام از قسمت های مختلف دریاچه جمع آوری و به پاسگاه محیط زیست چادگان منتقل کردند.
مجتبی حاجتی گفت: با توجه به اینکه گشت بصورت شبانه و به وسیله قایق موتوری انجام می گیرد و همچنین سرمای هوا ، متخلفان در محل حضور ندارند و در صورت حضور به محض شنیدن صدای قایق موتوری اقدام به فرار کرده و متواری می شوند.
وی افزود: همچنین تعدادی از ادوات صید که از متخلفان در سواحل دریاچه به جا مانده بود نیز جمع آوری و به پاسگاه محیط بانی چادگان منتقل شد.
منطقه حفاظت شده دالانکوه و دریاچه سد زاینده رود با مساحت 35 هزار هکتار در شمال غربی استان اصفهان واقع است.
8114/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73187/اخبار-کوتاه-زیست-محیطی-استان-اصفهان
بستن   چاپ