پیام سپاهان
حضور بازیکنان فوتسال در لیگ چین به سود تیم ملی نیست
شنبه 5 آبان 1397 - 15:48:10
پیام سپاهان - اصفهان - قائم مقام باشگاه گیتی پسند اصفهان گفت: حضور بازیکنان فوتسال ایران در لیگ کشورهایی نظیر چین باعث افت آنان و در نتیجه ضعف تیم ملی ایران می شود.
محمدحسین عراقی زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: لیگ فوتسال بسیاری از کشورها مانند چین از لحاظ کیفی از مسابقات برگزار شده در ایران پایین تر است، بنابراین نباید انتظار داشت که بازیکنی که در آن لیگ خارجی توپ می زند آمادگی مناسبی داشته باشد.
وی اضافه کرد: همین امر ضعف تدریجی تیم ملی فوتسال ایران را رقم خواهد زد، در نتیجه باید شرایطی مهیا کرد که پیشنهاد های مالی سبب ترغیب بازیکنان به حضور در کشورهای ضعیف تر نشود.
عراقی زاده با اشاره به پیوستن محمد زارعی بازیکن گیتی پسند به به تیم گوانگجو(Guangdong Ruihu) در لیگ چین گفت: پیش تر بازیکنانی مانند علی اصغر حسن زاده، فرهاد توکلی و احمد اسماعیل پور به تیم های چینی ملحق شده بودند و دلیل لژیونر شدن این بازیکنان چیزی جز پیشنهاد مالی چشمگیر طرف مقابل نبوده است.
وی تاکید کرد که پیشنهاد مالی سبب جدایی زارعی از گیتی پسند شد و رضا لک سرمربی تیم نیز با حضور او در چین موافق بود.
این مدیر ورزشی با بیان اینکه حق پخش تلویزیونی و حمایت بیشتر بخش خصوصی روش هایی برای درآمد بیشتر در فوتسال کشور است، گفت: متاسفانه شرایط به گونه ای نیست که سرمایه گذاران برای توجه بیشتر به فوتسال ترغیب شوند، زیرا از یک سو تمامی مسابقات در شبکه های سراسری پخش نمی شود و از سوی دیگر حق پخشی نیز برای باشگاه ها در نظر گرفته نشده است.
به گفته او متولیان کمیته فوتسال فدراسیون باید تفاهمنامه ای با صدا وسیما منعقد کنند تا طبق آن ضمن پوشش بیشتر مسابقات این رشته باشگاه ها بتوانند از امتیاز حق پخش برخوردار باشند تا درآمد بیشتر و چرخش مالی بهتر وضعیت اقتصادی باشگاه و بازیکنان را بهتر کند.
عراقی زاده تشکیل آکادمی فوتسال در باشگاه ها را نیز ضروری و مفید برای آینده تیم های ملی دانست و ادامه داد: پشتوانه سازی در تیم ملی مهم است و نباید به وجود بازیکنان کنونی اکتفا کرد، زیرا تمامی کشورها با آینده نگری تیم های مختلفی را در رده های پایه تشکیل می دهند تا در سال های آتی کمکی برای تیم های ملی باشند.
قائم مقام باشگاه گیتی پسند اصفهان افزود: در این باشگاه سعی شده با ایجاد آکادمی های فوتسال استعدادهای مناسب را شناسایی کنیم و ثمره آن 12 آکادمی فعال با حضور بیش از 300 ورزشکار در استان اصفهان و در شهرهای دیگر مانند مشهد بوده است.
تیم گیتی پسند اصفهان هم اینک با 31 امتیاز در رده نخست جدول رده بندی لیگ برتر فوتسال قرار دارد.
6020/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73195/حضور-بازیکنان-فوتسال-در-لیگ-چین-به-سود-تیم-ملی-نیست
بستن   چاپ