پیام سپاهان
کنفرانس بازی های رایانه ای در کاشان برگزار می شود
شنبه 5 آبان 1397 - 15:48:12
پیام سپاهان - اصفهان - چهارمین کنفرانس ملّی و دومین کنفرانس بین‌المللی "بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها" دوم اسفند سالجاری با همکاری دانشگاه اصفهان در دانشگاه کاشان برگزار خواهد شد.
مسئول هماهنگی های آکادمیک کنفرانس بازی های رایانه ای روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت : این رویداد علمی در سه سال گذشته در دانشگاه اصفهان برگزار می شد اما امسال مکان برگزاری آن تغییر کرد.
جواد راستی با بیان اینکه کنفرانس مذکور با هدف حمایت و راهنمایی پژوهشگران و فعالان حوزه بازی‌های رایانه ای برگزار می شود، افزود : در این رویداد جنبه‌های متفاوت بازی های رایانه ای از جمله روان شناسی، جامعه ‌شناسی، علوم رایانه، فناوری اطلاعات، هنر، علوم پزشکی، مدیریت و اقتصاد بررسی می شود.
وی با بیان اینکه امسال سخنرانان و کارشناسانی از کشورهای سوئد و کره جنوبی در کنفرانس بازی های رایانه ای شرکت خواهند کرد ، خاطرنشان کرد : مهلت ثبت نام برای حضور در این رویداد، بیستم بهمن است.
​​​​​​راستی ​​با بیان اینکه این رویداد علمی با حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی و برخی از نهادهای فرهنگی و علمی برگزار می شود، گفت : گزارشی از دستاوردهای مرکز تخصصی بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان نیز در این گردهمایی ارائه خواهد شد.
وی با تاکید بر توان بالای دانشجویان و کارشناسان کشور در تولید بازی های رایانه ای گفت : در زمان حاضر 11 هسته فناور در مرکز تخصصی بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان فعالند و تولیدات بسیاری به ویژه در بخش بازی های آموزشی و درمانی داشته اند.
این استاد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه حدود 20 میلیون گِیمر (gamer) در کشور وجود دارد ، تصریح کرد : تعداد بالای افرادی که از بازی های رایانه ای و تلفن همراه استفاده می کنند گویای بازار بزرگ این صنعت است و باید به مسائل فرهنگی، فنی و اقتصادی آن بیشتر توجه شود.
علاقه مندان به شرکت در این کنفرانس می توانند به پایگاه اینترنتی cgco2019.kashanu.ac.ir مراجعه کنند.
وی افزود: 25 آذر امسال مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه چهارمین کنفرانس ملّی و دومین کنفرانس بین‌المللی " بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها " است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی پیش روند بازی‌های داخلی ایرانی در سال‌های اخیر را حرکتی رو به رشد از لحاظ سهم بازار در کیفیت و کمیت عنوان کرد و گفت : بر اساس پژوهش‌های دقیق در سال 96 گردش مالی بازی‌های ایرانی یارانه‌ای حدود 9 هزار و 200 میلیارد ریال بوده است.
عباس صالحی افزود : در سال 94 حدود 11 درصد بازار داخلی توسط بازی‌های ایرانی اشغال شده بود که گردش مالی آن 460 میلیارد تومان بود. در سال 96 بازی‌های داخلی سهم 14 درصدی را در بازار گرفت یعنی سه درصد در طول 2 سال افزایش داشتیم که گردش مالی را به حدود 920 میلیارد تومان رساند.
3011/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73198/کنفرانس-بازی-های-رایانه-ای-در-کاشان-برگزار-می-شود
بستن   چاپ