پیام سپاهان
سعید آذری:
باشگاه پولی برای ادامه حیات ندارد/ انتقادها از حب علی نیست از بغض معاویه است
شنبه 5 آبان 1397 - 15:48:41
پیام سپاهان - مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن گفت: در نیم فصل و در زمان خودش با ارائه مستندات لازم به همه می‌فهمانم که این افراد از حب علی انتقاد نمی‌کنند و از روی بغض معاویه این کار را انجام می‌دهند. باید بگویم که انتقادها به دلیل نبود خودشان است واین‌گونه افراد نان به نرخ روز خورهستند.
سعید آذری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا-منطقه اصفهان، درمورد بدهی باشگاه ذوب‌آهن به یک بازیکن بسکتبالیست آمریکایی، اظهار کرد: با فدراسیون بسکتبال هماهنگی‌های مورد نیازانجام شده است تا مجوز باشگاه ذوب‌آهن برای بازی کردن در لیگ برتر صادرشود. این سؤالات را باید از فدراسیون بسکتبال بکنید، استعلام‌هایی که مورد نیاز بود را از فدراسیون بسکتبال انجام داده‌ایم و برای شرکت در سوپرلیگ مشکلی نداریم. این بدهی به بازیکن آمریکایی از مشکلات گذشته باشگاه است و هیچ پولی به او پرداخت نشده است.
وی در پاسخ به این سؤال که اگر امید نمازی تا نیم فصل اول نتواند نتایج خوبی کسب کند، احتمال تغییر در کادرفنی تیم فوتبال ذوب‌آهن وجود دارد یا خیر؟ گفت: در بازی با پیکان به صورت تصادفی گل خوردیم و بازی به تساوی کشیده شد. ذوب‌آهن جلوی پیکان خوب بازی کرد و چندین بار دیرک دروازه حریف را به لرزه درآورد. فراموش نکنیم که ذوب‌آهن توانسته بالانشین‌های جدول را در زمین خودشان و اصفهان زمین‌گیر کند.
نمازی با قدرت به کارش ادامه خواهد داد
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن ادامه داد: هر باشگاهی برای هر لحظه برنامه و نقشه دارد و باشگاه بزرگی مثل ذوب‌آهن از این مسئله جدا نیست، امید نمازی با قدرت به کارش ادامه خواهد داد. زمانی که تیم ذوب‌آهن از فاصله 45 متری یک گل دریافت می‌کند، نمی‌توان تمام مشکلات را گردن مربی انداخت و باید برای گرفتن نتیجه اشتباهاتی که داریم را اصلاح کنیم. اگر اشتباهات اصلاح شد و دیدیم که مربی توانمندی لازم را برای نتیجه گرفتن ندارد در آن زمان تصمیم مناسبی اتخاذ خواهیم کرد.
آذری با اشاره به اینکه باید از تمام بازیکنان تیم فوتبال ذوب‌آهن تشکر کنم، افزود: رشید مظاهری به باشگاه ثابت شده است و در روزهایی که تیم نیازداشته، به ما کمک کرده است. مظاهری در 5 سال گذشته یکی از بهترین بازیکنان ما بوده و در قهرمانی‌هایی که به دست آورده‌ایم نقش اساسی داشته است. درکل ذوب‌آهن غیرتمندترین بازیکن‌های کشور را دارد.
فوتبال چغندر نیست که بکارید و بتوانید در 2 ماه از آن برداشت کنید
وی تصریح کرد: در فصل گذشته تیم امیرقلعه‌نویی در ذوب‌آهن زمان برد تا شکل بگیرد و سال گذشته همین انتقادها از باشگاه ذوب‌آهن می‌شد و کار به جایی رسید که به قلعه‌نویی در ورزشگاه توهین کردند. فوتبال چغندر نیست که بکاری و 2 ماه دیگر بتوانی از آن برداشت کنی و انتظار داشته باشی سبز شود. فوتبال به زمان زیادی نیاز دارد تا بتوانید در آن نتیجه مناسب بگیرید.
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلاتی که امسال داشتیم از سال گذشته به مراتب بیشتر است و از نمازی و دستیارانش به دلیل زحماتی که می‌کشند، تشکر می‌کنم. تیم در مسیر پیشرفت است و دو بازی درآینده داریم که می‌تواند انگیزه زیادی به بازیکنانمان بدهد. مطمئن هستم در بازی‌های بزرگ نمازی و شاگردانش توانمند عمل خواهند کرد و من نگران مسئله خاصی نیستم.
آذری در رابطه با مصاحبه برخی ازافراد علیه باشگاه ذوب‌آهن با رسانه‌ها گفت: هواداران واقعی ذوب‌آهن باید توجه داشته باشند که آدم‌هایی وجود دارند که قدرت تمایز بین انسان و کالا را نمی‌فهمند. کسی که ادعای معلمی و تدریس دارد نباید این‌گونه صحبت کند. این افراد تا زمانی که در باشگاه پول می‌گرفتند باشگاه عالی بود و آذری بهترین مدیرعامل ایران بود. در حال حاضر سخنانشان تغیر کرده است که واقعاً برای این اشخاص متأسفم هستم. انسان‌های سودجو کسانی هستند که قدرت تمایز بین انسان و کالای آمریکایی را ندارند. این گونه افراد فقط فضا را برای باشگاه متشنج می‌کنند.
کسانی که برای باشگاه حاشیه به وجود می‌آورند باید به اذهان عمومی پاسخگو باشند
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن ادامه داد: در نیم‌فصل و در زمان خودش با ارائه مستندات لازم به همه می‌فهمانم که این افراد از حب علی انتقاد نمی‌کنند و از روی بغض معاویه این کار را انجام می‌دهند. باید بگویم که انتقادها به دلیل نبود خودشان است و این‌گونه افراد نان به نرخ روز خور هستند. این‌گونه افراد سودجو هستند وماهیتشان برای همه مشخص است و انتظار بیشترازآن‌ها نمی‌رود. ازهواداران ذوب‌آهن می‌خواهم حواسشان به این حاشیه‌سازی‌ها باشد. این‌گونه صحبت‌ها تمرکز من را هرگز به هم نمی‌زند و شاید مقداری تمرکز نمازی را به هم ریخته باشد که تمام این حاشیه‌سازی را جمع خواهیم کرد.
آذری خاطرنشان کرد: این آدم‌های سودجو در زمان احمدی‌نژاد به خاطر نتایج ضعیفشان از باشگاه حذف شدند و تیم امید ذوب‌آهن را به لیگ یک سقوط داده بودند و برای گرفتن پست و مقام در باشگاه ذوب‌آهن به هر دری زدند. در سفرهای استانی احمدی‌نژاد به شخص رئیس‌جمهورسابق نامه داده بودند تا بتوانند در باشگاه جایگاهی به دست بیاورند که سوابق این مسئله موجود است.
وی خاطرنشان کرد: ماهیت این افراد برای باشگاه ذوب‌آهن مشخص است و انتقادات این افراد از باشگاه غیرعلمی و غیر حرفه‌ای است که تنها به دنبال منافع خودشان هستند. شاید همین مصاحبه‌هایی که کارشناسی شده نیست تا حدودی تمرکز تیم ذوب‌آهن را کمتر کرده است که اگر برای باشگاه و تیم فوتبال مشکلی به وجود بیاید باید دراذهان عمومی و مراکز مربوطه پاسخگو باشند. صحبت‌های این افراد بار حقوقی دارد و اهداف بعضی از این اشخاص به هم زدن جو آرام باشگاه ذوب‌آهن است.
آذری با اشاره به اینکه بازیکنی از دست ‌نمازی گرفته نشده است، تصریح کرد: نمازی به ما گفت که اگر "ادی هرناندز" و "ماریون سیلوا" را بگیرید، می‌توانید "مرتضی تبریزی" را بفروشید. بازیکن از دست کسی گرفته نشده است و همان‌گونه که از نمازی دفاع می‌کنم باید به دفاع از باشگاه نیز بپردازم. با نمازی برای تک‌تک خریدها و فروش‌ها مشورت شده است.
یکی از ایجاد درآمد در باشگاه‌ها فروش بازیکنان است
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن با بیان این که باشگاه پولی برای ادامه حیات ندارد، گفت: بودجه‌ای که برای باشگاه تخصیص داده شده، کم است و مجمع باشگاه من را موظف به ایجاد درآمد کرده است. یکی از ایجاد درآمدها فروش بازیکنان است. ما بازیکنی را فروختیم که تنها با باشگاه یک سال قرارداد داشت و حاضر به تمدید نبود که او را فروختیم و قرارداد 3 ساله با بازیکنانی مثل حبیب زاده بستیم که استعداد دارد و می‌تواند در آینده برای باشگاه سودآور باشد. مرتضی تبریزی یکی از بهترین‌های تیم بوده است، اما به خاطر اقتصاد باشگاه او را فروختیم. شاید در نیم‌فصل دوم بازیکنی که دیگر حاضر نباشد قراردادش را با باشگاه تمدید کند به فروش بگذاریم.
وی در رابطه با خریدهای جدید ذوب‌آهن در پست مهاجم گفت: نمازی دستش بازاست وبرای تیم ارسلان مطهری و رحیم زهیوی خریداری شده‌اند. اگر تیم عمانی همکاری کرده بود و ITC او را صادر کرده بود، با نظر زمانی در بازی با پیکان به او بازی می‌دادیم. متأسفانه سازمان لیگ کشور نیز به علت اشراف نداشتن روی قوانین با ما همکاری نکرد و یک ماه و نیم است که داریم با تیم عمانی و سازمان لیگ مکاتبه می‌کنیم تا بتوانیم ITC ارسلان مطهری را بگیریم و از او در بازی‌ها استفاده کنیم.
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن با بیان اینکه خیلی‌ها اعتقاد دارند که تیم حال حاضر ذوب‌آهن مهاجم ندارد، اظهار کرد: این تیم دارد با قدرت فوتبالش را انجام می‌دهد و خلق موقعیت هم می‌کند. باید استرسی که در تیم وجود دارد را از بین ببریم تا بتوانیم نتیجه مناسب را بگیریم. من به این بازیکنان و مربی ایمان دارم و می‌دانم که شرایطمان روز به روز بهتر می‌شود.
کد خبرنگار:13026
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73206/باشگاه-پولی-برای-ادامه-حیات-ندارد--انتقادها-از-حب-علی-نیست-از-بغض-معاویه-است
بستن   چاپ