پیام سپاهان
آذر امسال؛
جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان برگزار می شود
یکشنبه 6 آبان 1397 - 2:17:31 AM
ایرنا
پیام سپاهان - کاشان - نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان 22 آذر امسال به مدت سه روز در مرکز این شهرستان برگزار خواهد شد.
  دبیر این جشنواره در نشستی با خبرنگاران گفت: بخش نخست جشنواره کتاب های گروه سنی کودک و نوجوان شامل تالیف و ترجمه با موضوع آب، داوری می شود.
اکبر رضوانیان بیان کرد: محدودیتی در این بخش از نظر شمار آثار ارسالی وجود ندارد و همه کتاب های داستانی و غیر داستانی انتشار یافته از سال 90 تا کنون، می توانند در این رقابت شرکت داشته باشند.
وی مهلت ارسال آثار را پایان آبانماه اعلام کرد و افزود: پدیدآورندگان و ناشران باید در کنار تکمیل فرم، سه جلد از هر اثر را به دبیرخانه جشواره ارسال کنند.
دبیر جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان عنوان کرد: مسابقه و کارگاه تولید کتاب تصویری صدای پای آب در بخش دوم با هدف حمایت از نویسندگان و تصویرگران جوان و ایجاد فرصت برای انتشار آثار آنها برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: `آب و محیط زیست` شامل فرهنگ استفاده درست از آب، آینده بدون آب، `آب و فرهنگ مردم` شامل باورها، آیین ها، پیشه ها و مهارت های بومی مانند جشن آب پاشان، قالیشویان مشهد اردهال، میراب و مقنی و قنات، آب انبار و آسیاب محورهای بخش دوم این جشنواره است.
رضوانیان یادآور شد: نویسندگان دست کم یک داستان کودک با یک هزار کلمه و تصویرگران دست کم یک تصویر همراه با توضیح و ایده داستان در محورهای یاد شده، برای شرکت در مسابقه و کارگاه با تکمیل فرم های پیوستی به دبیرخانه جشنواره با نشانی کاشان- هتل نگارستان- دبیرخانه نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان ارسال کنند.
وی افزود: جایزه های نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان شامل تندیس جشنواره به همراه تور یک هفته ای بوم گردی به مناطق جذاب ایران و هدیه هایی از صنایع دستی کشور می باشد.
دبیر جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان ادامه داد: برگزاری نمایشگاه کتاب و تصویرگری کودک با حضور گروه های موسیقی کودک، اجرای تئاتر عروسکی، برگزاری صبحگاه کتاب در مدرسه ها، جشن کاغذ هوایی با موضوع آب، نمایش فیلم‌های کودک با موضوع آب و حضور نویسندگان در مدرسه های این شهرستان از دیگر برنامه های جشنواره است.
کاشان اسفندماه گذشته برای یک سال به عنوان چهارمین پایتخت کتاب ایران برگزیده شد.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/73261/جشنواره-بین-المللی-کتاب-کودک-و-نوجوان-کاشان-برگزار-می-شود
بستن   چاپ