پیام سپاهان
سرمربی تیم فوتسال بانوان نامی نو:
امسال لیگی پویا داریم/ جریان المپیک جوانان تازه کردن داغ دل است
يکشنبه 6 آبان 1397 - 10:13:58
پیام سپاهان - سرمربی تیم فوتسال بانوان نامی نو پخش شدن بازیکنان مطرح و غیر قابل پیش بینی بودن لیگ را نشان از پویایی و رشد فوتسال بانوان می‌داند.
شهناز یاری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا-منطقه اصفهان، با اشاره به اینکه فوتسال بانوان ایران روز به روز در حال رشد و توسعه است، گفت: قهرمانی‌هایی که تیم فوتسال بانوان در آسیا به دست آوردند و حضور و قضاوت داوران خوب بانوی ایرانی در رقابت‌های سطح بالای جهان که آخرین نمونه آن قضاوت در فینال المپیک جوانان توسط گلاره ناظمی بود همه این‌ها نشان از رشد، توسعه و پیشرفت فوتسال بانوان است.
لیگی پویا داریم
وی در خصوص وضعیت این فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان اظهار کرد: امسال یکی از بهترین لیگ‌های فوتسال را در طی سال های گذشته داشتیم. بخش شدن بازیکنان ملی پوش و با کیفیت در تمام تیم‌ها یکی از دلایل این مساله است. شاید در طول نیم فصل اول تیم‌های کمی داشتیم که ضعیف تر بودند اما تیم‌های دست و پا بسته در لیگ امسال نداشتیم.
وی ادامه داد: به لحاظ فنی نیز همین حضور بازیکنان باکیفیت در تمام تیم‌ها روند تمرینات و بازی آن ها را تغییر داده و موجب شده سطح بازی تیم‌ها از نظر فنی نیز بالاتر برود. این فصل از ابتدا شاهد بازی‌های بسیار خوب و لیگی پویا بودیم.
سرمربی تیم فوتسال بانوان نامی نو تصریح کرد: برخلاف سال های گذشته که تیم‌های اول تا سوم مشخص بودند و مابقی تیم‌ها برای جایگاه چهارم به بعد تلاش می‌کردند امسال از همان ابتدا نتایج قابل پیش بینی نبود. برد و باخت ها و حتی تساوی‌هایی در پایان رقم می‌خورد که شاید کمتر کسی آن را تصور می‌کرد. تیمی که هفته قبل برد بسیار خوب داشت هفته بعد یا بازنده می‌شد و یا در نهایت به سختی تساوی می‌گرفت همه این‌ها به جذابیت لیگ اضافه شده است.
فوتسال بانوان در تمام عرصه‌ها درخشید
وی با اشاره به حضور داوران بانوی ایرانی در رقابت‌های سطح بالای جهان همچون جام ملت‌ها و المپیک جوانان جهان گفت: در ایران با توجه به اقداماتی که کمیته داوران انجام می‌دهد نیاز به کار داریم، اما نسبت به گذشته کارهای خوبی در حال انجام است. همیشه به تصمیمات داوران احترام گذاشتم و به بازیکنانم نیز این نکته یادآوری می‌کنم که در کار داوران دخالت نکنند. همانگونه که ما مربیان نیاز داریم دانش خود را به روز کرده و بالا ببریم تا بتوانیم بهتر به تیم خود کمک کنیم تا نتایج بهتری بگیریم داوران نیز به این مسئله نیاز دارند. اتفاقاتی که در نیم‌فصل اول رخ داد، کارت‌های که شاید نادرست داده شد و یا خطاهایی که گرفته نشد و با سوت داوران به نشانه گل شدن بازی متوقف می‌شد همه مواردی است که داوران نیاز دارند همانند ما در نیم فصل و یا بعد از اتمام فصل آن را برای خود تکرار کنند و البته که تاکید می‌کنم در تمام موارد همه می دانیم عمدی در کار نیست و هیچ انسانی بدون اشتباه نمی‌تواند باشد.
یاری خاطرنشان کرد: امیدوارم آن‌ها نیز در نیم فصل با تجدید قوا در افزایش دانش خود و ریکاوری که در تصمیم‌گیری‌های خود دارد دور برگشت را بهتر از گذشته داشته باشند.
نبود غیبت تیم‌ها نکته مثبت لیگ
وی یکی دیگر از نکات مثبت لیگ امسال را تذکر جدی سازمان لیگ به تمام تیم‌ها در خصوص موضوع غیبت کردن مقابل رقبا عنوان کرد و گفت: زمانی که مساله ای به صورت قانون دربیاید تمام تیم‌ها ملزم به اجرای آن هستند. شاید در ابتدا برای تیم‌ها هضم آن مشکل باشد و یا آسیب ببینید اما در ادامه این به نفع همه تیم‌ها است.
وی افزود: امسال قانون قاطعانه اعلام کرد هیچ تیمی حق انصراف و یا غیبت در برابر تیم دیگری را ندارد؛ اما سال گذشته هر تیم می‌توانست به دلخواه خود یکی از بازی‌های خود را انجام ندهد و غایب باشد. همین مسئله همیشه مشکل ساز بود به خصوص برای تیم‌های بالای جدول که تفاضل گل در پایان فصل تمام زحمات آن‌ها را با تعیین جایگاه بر هم زد.
پلی آف شانسی دوباره برای رسیدن به قهرمانی
یاری با اشاره به اینکه موافق برگزاری مسابقات به صورت پلی آف است، تصریح کرد: اگر به طور کامل و درست این موضوع اجرا شود بسیار خوب است. پلی‌آف پلی آف به همه تیم‌ها این شانس مجدد را می‌دهد که بتوانند خود را به قهرمانی و یا گرفتن سکو نزدیک کنند. یک تیم خوب ممکن است در طول فصل در اثر یک اشتباه داوری، بازیکنانش و یا سیستمی که مربی به اشتباه در زمین پیاده می‌کند یا حتی اینکه روز بازی آن‌ها نباشد آسیب ببیند و جایگاه واقعی خود را از دست دهد، اما با انجام پلی آف می‌توانند از این فرصت دوباره استفاده کند. پلی آف به همه تیم‌ها در مرحله آخر شانس قهرمانی را می‌دهد و این به تیم‌ها انگیزه و انرژی بیشتری می‌دهد تا برای رسیدن به مقام تلاش کنند.
وی ادامه داد: به نیم فصل رسیدیم ولی هنوز برنامه‌ها و همچنین وضعیت کارت‌ها در نیم فصل دوم مشخص نیست. منتظر هستیم که ببینیم آیا کارت‌های دور رفت در مرحله برگشت و پلی آف بر چه اساس محاسبه خواهد شد.
سرمربی فوتسال نامی نو تاکید کرد: این حق تیم‌ها است که قبل از شروع نیم‌فصل دوم وضعیت روند مسابقات را در نیم فصل دوم و همچنین پلی آف بدانند. امیدوارم که سازمان لیگ و فدراسیون در این زمینه اطلاعات کاملی به تیم‌ها بدهد.
با تمام توان به آبادان می‌رویم
یاری خاطر نشان کرد: اولین بازی دور برگشت ما در آبادان با تیم صنعت نفت آبادان است. با توجه به شرایطی که داشتیم برای اینکه تیم آماده تر از قبل شود نیم‌فصل بازیکنان استراحت نداشتند و تمرینات خود را در اصفهان پیگیری می‌کنیم، هر چند که تمام بازیکنان سرماخوردگی دارند.
وی اظهار کرد: هرچند با ایده آل‌ها و تیمی که مدنظرم است فاصله داریم اما تلاش می‌کنیم که بتوانیم تمرینات خوبی را تا قبل از بازی با آبادان داشته باشیم و با آمادگی بسیار خوب برای گرفتن نتیجه به آبادان برویم.
به بازیکنان بومی خوشامد می گوییم
وی در خصوص حضور بازیکنان بومی در تیم نامی نو گفت: بر اساس آنچه با هیئت فوتبال و باشگاه در نظر داشتیم ورود به تیم نامی نو را برای تمامی بازیکنان بومی اصفهان باز گذاشتیم اما تنها فقط دو یا سه نفر برای انجام تست تیم مراجعه کردند. علت آن را نیز نمی‌دانم شاید با تیم‌های دیگر قرارداد دارند و یا به فوتبال رفته‌اند، در هر صورت تا قبل از شروع نیم‌فصل دوم فرصت داریم که اگر بازیکنی خود را در حد تیم لیگ برتری می‌بینند مراجعه کنند و در تست‌های تیم شرکت کند و اگر بازیکنی را در حد تیم ببینیم حتماً از او استفاده خواهیم کرد. هدف ما سرمایه گذاری و تربیت بازیکنان بومی اصفهان برای آینده اصفهان و تیم ملی فوتسال بانوان است.
نرفتن به المپیک جوانان، داغی بردل
سرمربی تیم ملی جوانان در خصوص وضعیت تیم ملی فوتسال دختران برای حضور در المپیک جوانان گفت: این قضیه داغ دل ما را تازه می‌کند. در مقطعی دوست داشتیم در مسابقات شرکت کنیم. با توجه به شرایطی که فوتسال بانوان در دنیا دارد این احتمال را می‌دادیم که بتوانیم با حضور در مسابقات المپیک جوانان آرژانتین بتوانیم مقام خوبی کسب کنیم.
وی ادامه داد: این قانون که تنها از هر کشور یکی از تیم‌های دختران یا پسران می‌تواند در مسابقات المپیک جوانان شرکت کند شاید به ضرر بسیاری از تیم‌های دختران در سطح جهان باشد. با توجه به بازی‌هایی که دیدم تنها اسپانیا و پرتغال که صاحب سبک بودند بازی‌های بسیار خوبی در این دوره از مسابقات داشتند.
می‌توانستیم سکو بگیریم
وی افزود: افسوس حضور در مسابقات را می‌خورم. من فکر می‌کنم اگر در مسابقات شرکت داشتیم به طور حتم جزء چهار تیم می‌توانستیم باشیم. وقتی بولیوی که در کنترل توپ مشکل دارد و یا ژاپن که ما از آن‌ها امتیاز گرفتیم می‌توانند در جمع 4 تیم باشد پس ما نیز قطع می‌توانستیم به جمع چهار تیم راه یابیم.
یاری خاطر نشان کرد: در حال حاضر اردوی برقرار نیست اما طی یکی دو ماه آینده به طور حتم اردوی جوانان را خواهیم داشت. تراکم اردوها در بخش بانوان به گونه است که با توجه به برنامه مسابقات فدراسیون اولویت بندی کرده است و بنابراین ما در اولویت دوم بودیم.
کدخبرنگار:13042
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73279/امسال-لیگی-پویا-داریم--جریان-المپیک-جوانان-تازه-کردن-داغ-دل-است
بستن   چاپ