پیام سپاهان
فعالیت خانه ریاضیات اصفهان از سر گرفته شد
يکشنبه 6 آبان 1397 - 13:54:44
پیام سپاهان - اصفهان - فعالیت خانه ریاضیات اصفهان که مهر امسال به دلیل تامین نشدن بودجه، متوقف شده بود با پرداخت بخشی از هزینه های مالی از سوی شهرداری، از سر گرفته شد.
به گزارش ایرنا، خانه ریاضیات اصفهان، به عنوان نخستین خانه ریاضیات ایران و جهان در سال 1377 آغاز به کار کرد. این مرکز به عنوان واحدی غیردولتی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شهرداری اصفهان و با هدف آماده سازی نوجوانان و جوانان برای تحقق اهداف فرهنگی آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش ریاضی و بهبود روش ها و پژوهش­های علمی کاربردی جهت ارتقای دانش ریاضی فعالیت می کند.
مدیر خانه ریاضیات اصفهان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : مهر امسال با توجه به افزایش هزینه ها و پرداخت نشدن کمک های مالی از سوی شهرداری، ناچار به لغو کردن همه برنامه ها شدیم اما با پیگیری های صورت گرفته و مساعدت شهردار اصفهان، بخشی از بودجه مورد نیاز پرداخت شد.
فروزان خرد پژوه با اشاره به اینکه فعالیت های خانه ریاضیات اصفهان از این هفته از سر گرفته شده است ، افزود : شهرداری اصفهان متعهد به حمایت مالی از این مرکز است و بودجه امسال یک میلیارد و 250 میلیون ریال در نظر گرفته شده بود که در 6 ماه نخست سال هیچ رقمی از آن پرداخت نشد.
وی با بیان اینکه مسائلی مانند مشکلات مالی و کاهش درآمدها از جمله دلایل پرداخت نشدن هزینه هاست، گفت : با پیگیری های صورت گرفته توسط شهردار اصفهان که رئیس هیات امنای خانه ریاضیات اصفهان است، مقرر شد این بودجه تامین شود و بخشی از آن پرداخت شد.
خردپژوه اضافه کرد : شهردار همچنین برای پیگیری و تشکیل جلسه هایی به منظور جذب حمایت های مالی از خانه ریاضیات اصفهان توسط برخی صنایع و نهادهای مختلف قول مساعد داده است.
وی با تاکید بر اینکه خانه ریاضیات اصفهان، بخشی از نیروهای انسانی نخبه و متخصص که جذب صنایع و ارگان های مختلف می شوند را آموزش می دهد، گفت: لازم است ساز و کارهایی به منظور جذب حمایت های مالی از سوی این مراکز از نهادهای فرهنگی و آموزشی مانند خانه ریاضیات اصفهان و به صورت طرح های تشویقی، در نظر گرفته شود.
به گفته وی در برخی کشورها، کمکی که صنایع و مراکز مختلف از نهادهای فرهنگی و آموزشی مانند خانه ریاضیات می کنند به عنوان بخشی از مالیات آنها تلقی می شود و می توان چنین روشی را نیز در کشورمان اجرا کرد.
سالانه حدود پنج هزار دانش آموز، دانشجو، معلم و استاد دانشگاه زیر پوشش برنامه ها و دوره های مختلف خانه ریاضیات اصفهان قرار می گیرند.
از جمله برنامه های خانه ریاضیات اصفهان می توان به برگزاری مسابقات استانی، کشوری و بین المللی مانند تورنمنت شهرها و ریاضیات کانگورو، سمینارهای علمی و دوره های آموزشی با حضور اساتید داخلی و بین المللی اشاره کرد.
نخستین خانه ریاضیات کشور در سال 1377 در اصفهان تشکیل شد و به دنبال آن، 35 خانه ریاضیات در سراسر کشور ایجاد شدند.
3011 / 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73298/فعالیت-خانه-ریاضیات-اصفهان-از-سر-گرفته-شد
بستن   چاپ