پیام سپاهان
تحقیقات جدید نشان می‌دهد؛
افزایش حملات قلبی در هوای سرد و ابری
يکشنبه 6 آبان 1397 - 13:55:41
پیام سپاهان - نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد در آب و هوای سرد و ابری، میزان حملات قلبی افزایش می‌یابد.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان و به نقل از " zmescience"، نتایج یافته‌های محققان سوئدی نشان می‌دهد که عامل آب و هوایی شامل دمای پایین، سرعت بالای باد و هوای ابری میزان حملات قلبی را به ترتیب 14، 7 و 11 درصد افزایش می‌دهد. 
محققان با بررسی بیش از 280 هزار بیمار در فاصله زمانی فوریه 2017 تا آوریل 2018 به نتایج جالبی دست یافتند. محققان هر الگویی که نرخ حمله قلبی را در شرایط جوی همراه می‌کند، دنبال کردند. نتایج نشان داد که میزان بروز حملات قلبی در روزهایی با دمای کمتر از صفر درجه سانتیگراد یا 32 فارنهایت افزایش می‌یابد.
به طور کلی، کاهش دمای هوا از 20 درجه سانتیگراد تا منفی یک درجه سانتیگراد (68 تا 30 فارنهایت) خطر حمله قلبی را تا 14 درصد افزایش می‌دهد. در مورد سرعت باد، افزایش از صفر تا 36 مایل در ساعت منجر به افزایش خطر حملات قلبی تا 7 درصد می‌شود، در روزهای ابری با 10 ساعت نبود آفتاب نیز خطر حمله قلبی 11 درصد افزایش می‌یابد.
دیوید ارلینگ، استاد قلب و عروق در دانشگاه لند سوئد و مجری این مطالعه، می‌گوید: آب و هوای سرد و باد منجر به انقباض عروق خونی در پوست به منظور حفظ انرژی و درجه حرارت می‌شود و این کار حجم کار قلب را افزایش می‌دهد، در نتیجه خطر ابتلا به حمله قلبی افزایش می‌یابد.
ارلینگ ادامه می دهد: با این حال، این مطالعه به دانش در مورد نقش آب و هوا به عنوان یک عامل احتمالی انفارکتوس میوکارد اضافه می‌شود. در این تحقیق، به اطلاعات آلودگی نیز توجه شده است، اما نتایج حاکی از این است که احتمالا آلودگی هوا عامل مهمی در این زمینه نباشد.
نتایج این مطالعه در مجله JAMA منتشر شده است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73310/افزایش-حملات-قلبی-در-هوای-سرد-و-ابری
بستن   چاپ