پیام سپاهان
استاندار اصفهان:
قاچاق سوخت معلول قیمت پایین آن در کشور است
يکشنبه 6 آبان 1397 - 18:53:45
پیام سپاهان - اصفهان - استاندار اصفهان با اشاره به تاثیر نوسانات ارزی در قاچاق سوخت، گفت: پایین بودن قیمت سوخت در کشور همواره زمینه قاچاق را فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده روز یکشنبه در کمیسیون "مبارزه با قاچاق استان اصفهان" گفت: روزانه 90 تا 100 میلیون لیتر در کشور مصرف می شود که حداقل 10 میلیون لیتر آن قاچاق می شود.
وی تصریح کرد: برخی تصمیمات اقتصادی مانند مساله پایین بودن قیمت سوخت و انرژی در کشور، زمینه قاچاق آن را فراهم کرده است و تبعات منفی اقتصادی و امنیتی ایجاد کرده است.
استاندار اصفهان ادامه داد: بیشتر وقت پلیس در استان های مرزی به مساله قاچاق معطوف می شود و برخورد با قاچاقچیان نیز مشکلات متعددی به همراه دارد.
وی اظهار کرد: در مقابل اگر سوختی مانند بنزین نیز به قیمت تمام شده در کشور فروخته شود، مشکلات امنیتی متعددی به دنبال دارد و راه حل هایی مانند توزیع کارت سوخت نیز مشکلات خود را به همراه دارد.
مهرعلیزاده تصریح کرد: باید به دنبال طرح های جدیدی بود که بنزین و سوخت به گونه ای توزیع شود که مصرف کننده به کم مصرف کردن آن تشویق شود.
وی تصریح کرد: دولت باید با جرات بیشتر به سمت آزاد سازی قیمت ها به هر نحو حرکت کند و از سوی دیگر برای تبعات منفی این آزاد سازی، جبران کننده هایی را در نظر بگیرد.
استاندار اصفهان اضافه کرد: استان اصفهان در حوزه جلوگیری از قاچاق سوخت وضعیت خوبی دارد که یکی از دلایل آن مرکزی بودن استان است که آفات استان های مرزی را ندارد.
وی خاطر نشان کرد: هر چه از مصرف بنزین و گازوئیل در استان فاصله بگیریم، فرصت سوء استفاده از این سوخت ها را کاهش داده ایم.
استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: البته در استان اصفهان نیز نوسانات ارزی در مساله سوخت بی تاثیر نبوده و مشکلاتی بوجود آورده است که مسئولان باید پیشنهادها و برنامه های خود را به تهران ارسال یا در حد استانی به صورت آزمایشی اجرا کنند.
وی گفت: ممکن است صاحبان یک کارخانه ای سوخت مورد استفاده خود را به طریقی تامین کند ولی به تولید کننده نباید به چشم قاچاقچی نگریست، زیرا تولید کننده مانند قماربازی است که در شرایط کنونی همه زندگی خود را به میدان جنگ اقتصادی آورده است و لذا باید حمایت شود.
کمیسیون "مبارزه با قاچاق استان اصفهان" روز یکشنبه با هدف بررسی راهکارهای پیشگیری و مبارزه با قاچاق سوخت با حضور مدیران دستگاه های صنعتی، حمل و نقل، امنیتی، انتظامی، قضایی، کشاورزی و علمی در استانداری اصفهان تشکیل جلسه داد.
در پایان این جلسه اعلام شد که از ابتدای سالجاری تاکنون یک هزار و 834 پرونده قاچاق در استان اصفهان تشکیل و 2 هزار و 41 پرونده مختومه شده است.
/7134/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73332/قاچاق-سوخت-معلول-قیمت-پایین-آن-در-کشور-است
بستن   چاپ