پیام سپاهان
واجدان شرایط برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند
يکشنبه 6 آبان 1397 - 18:53:52
پیام سپاهان - کاشان - مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با تاکید بر کاربردهای کارت هوشمند ملی، از همه واجدان شرایط در این استان خواست تا با مراجعه به دفترهای پیشخوان برای نام نویسی اقدام کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین غفرانی روز یکشنبه در دیدار با معاون استاندار و سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: میانگین صدور کارت هوشمند ملی در استان اصفهان 75 درصد است که باید تا پایان سال 25 درصد باقی مانده از واجدان شرایط نیز نسبت به نام نویسی اقدام کرده باشند.
وی افزود: برخی نقاط از جمله شهرستان کاشان و آران و بیدگل پایین تر از این میانگین هستند که باید با تمهیدی جبران شود تا مردم موضوع را به روزهای پایانی مهلت نام نویسی در اسفندماه 97 موکول نکنند.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان بیان کرد: قشرهای گوناگون از جمله اصناف، اداره ها و پادگان ها باید در این زمینه ترغیب شوند چرا که از روز نخست فرودین سال آینده، افراد فاقد کارت هوشمند ملی با مشکلاتی رو به رو خواهند شد.
وی اضافه کرد: خدمات در سال آینده از سوی دستگاه ها و نهادها تنها در صورت ارائه کارت هوشمند ملی امکان پذیر بوده، کارت های کنونی فاقد هر گونه اعتبار شده و به رسمیت شناخته نمی شود.
غفرانی تصریح کرد: مهلت نام نویسی به هیچ وجه تمدید نخواهد شد و گرچه ثبت درخواست خواهیم داشت اما ارائه خدمات ممکن نخواهد بود.
وی با اشاره به فعالیت 2 ایستگاه سیار در کاشان عنوان کرد: ایستگاه های سایر قابل افزایش است و در صورتی که نیازمند خدمات ویژه تری باشد، آمادگی اعزام نیرو برای استقرار و نام نویسی وجود دارد.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان در ادامه گفت: تجربه مالزی و هنگ کنگ یا 15 کشور اسلامی و 10 کشور اروپایی به خوبی نشان از روزگار خوش آنها با کاهش ترافیک و برخی فرآیندهای اداری در نتیجه استفاده از این فناوری دارد که البته چشم انداز آن حذف کامل کارت ها و جایگزینی با اثر انگشت افراد است.
وی از دیگر مزیت های استفاده از کارت هوشمند ملی را تسهیل دسترسی دستگاه ها به اطلاعات مورد نیاز و در نتیجه کاهش زمان و افزایش سرعت خدمات رسانی به مردم عنوان کرد.
غفرانی یادآور شد: 150 دستگاه و نهاد با وجود اینکه هنوز استفاده از سامانه به طور کامل اجرایی نشده، به آن متصل هستند که با ورود امضای دیجیتال به عرصه، بسیاری از خدمات به صورت خودکار تسهیل خواهد شد.
وی با اشاره به اتصال و بهره برداری بانک ها از این سامانه افزود: حتی برگزاری و شرکت در انتخابات آینده هم تنها با کارت های هوشمند ملی امکان پذیر خواهد بود.
سرپرست فرمانداری ویژه کاشان نیز در این دیدار گفت: موضوعی با اهمیت کارت هوشمند ملی نباید مورد غفلت واقع می شد؛ باید با استفاده از همه ظرفیت ها از جمله نهادها و مساجد برای اطلاع رسانی به مردم اقدام شود.
علی اکبر مرتضایی قهرودی در ادامه این دیدار نیز خواستار ارتقا و تفویض اختیار به رئیس اداره ثبت احوال کاشان شد.
جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان اصفهان افزون بر چهار میلیون نفر است.
8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73334/واجدان-شرایط-برای-دریافت-کارت-هوشمند-ملی-اقدام-کنند
بستن   چاپ