پیام سپاهان
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان:
طرح توسعه اقتصادی روستایی مراحل پایانی خود را طی می‌کند
يکشنبه 6 آبان 1397 - 18:54:38
پیام سپاهان - معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: فعالیت‌های مطالعاتی طرح توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی استان اصفهان توسط معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به زودی گزارش‌های تدوین شده در اختیار سازمان برنامه و بودجه استان قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، مهدی ژیان پور در خصوص طرح توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی استان اصفهان، اظهار کرد: طرح توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی استان اصفهان در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است و سازمان‌های برنامه و بودجه استان‌ها موظف هستند این طرح را طی پنج سال انجام دهند.
وی افزود: در استان اصفهان این طرح امسال کلید خورده و 122روستا برای مطالعه انتخاب شده است. در ابتدا مشاوران برای عملیاتی کردن این طرح پیشنهادهای خود را ارائه کردند و در نهایت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و دانشگاه اصفهان به عنوان مشاوران طرح برگزیده شدند.
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، ادامه داد: بر اساس حوضه آبخیز، روستاها بین دو مشاور تقسیم‌بندی و 50 روستا برای فعالیت‌های مطالعاتی به جهاد دانشگاهی واحد اصفهان واگذار شد. در این مطالعات هفت دهستان در هفت شهرستان استان اصفهان شامل سمیرم، شهرضا، دهاقان، کاشان، نطنز، اردستان و گلپایگان مورد بررسی پژوهشگران جهاد دانشگاهی قرار گرفته است.
ژیان‌پور اضافه کرد: اواخر اسفند سال گذشته قرارداد این طرح بین جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان کارفرما و سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان به عنوان ناظر منعقد شد.
وی پیرامون اهداف و خروجی‌های انجام این طرح، اظهار کرد: از آنجایی که هر ساله تسهیلاتی از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اشتغال‌های روستایی اعطا می‌شود یکی از اهداف ضمنی این طرح، این است که تسهیلات اعطایی هدفمند و به پروژه‌های مشخصی پرداخت شود. مشاوران در این طرح، روستاها را مورد بررسی قرار می‌دهند و در نهایت مشخص خواهند کرد که چه پروژه‌هایی شرایط بهتری برای سرمایه‌گذاری و اخذ تسهیلات را دارند.
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، خاطرنشان کرد: برای انجام این طرح و به دست آوردن اطلاعات مفید از روستا، مصاحبه‌هایی با نخبگان و خبرگان روستاها، بخشداران، دهیاران و روسای شورای روستا و اهالی روستا صورت گرفته است.
ژیان‌‎پور اظهار کرد: فعالیت‌های مطالعاتی طرح توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی استان اصفهان توسط معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به زودی گزارش‌های تدوین‌شده در اختیار سازمان برنامه و بودجه استان قرار خواهد گرفت.
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، اضافه کرد: مطالعات این طرح با محوریت گروه مطالعات کالبدی و همکاریِ گروه مطالعات اجتماعی و فرهنگی و گروه مطالعات گردشگری که همگی از گروه‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان هستند به انجام رسیده است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73341/طرح-توسعه-اقتصادی-روستایی-مراحل-پایانی-خود-را-طی-می‌کند
بستن   چاپ