پیام سپاهان
چه ورزشی برای کودکان مناسب است؟
يکشنبه 6 آبان 1397 - 18:54:43
پیام سپاهان - یک متخصص پزشکی ورزشی معتقد است قبل از سن 6 سالگی کودکان به دلیل این که توانایی لازم برای پرداختن به ورزش‌های سازمان یافته ندارند، دویدن و شنا بهترین ورزش برای این رده سنی است.
دکتر احمد باقری مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: اصولا کودکان قبل از 6 سالگی چون توانایی لازم برای پرداختن به ورزش های سازمان یافته همچون فوتبال را ندارند. در این رده سنی ورزش هایی مانند دویدن و شنا توصیه می‌شود. در مجموع می‌توان گفت ورزش هایی برای این رده سنی مناسب هستند که از تکنیک های کمی برخوردارند و در عین حال لذت بالایی در کودکان ایجاد می‌کنند.
وی گفت: کودکان همچنین در رده سنی 6 تا 9 سالگی چون توانایی لازم و پایه حرکتی را به دست می آورند و هنوز هماهنگی لازم بین دست و چشم ها وجود ندارد، بنابراین می‌توانند به صورت محدود و ساده در سطح ابتدایی در ورزش های سازمان یافته ای مانند فوتبال شرکت کنند.
این متخصص پزشکی ورزشی خاطرنشان کرد: در سنین 10 تا 12 سال چون سطح شعور و فهم کودک افزایش پیدا می‌کند، کودک می‌تواند در بازی‌های گروهی، حرکات پیچیده و ورزش‌های تماسی _ برخوردی شرکت کند. زیرا به علت نیروی تولیدی پایش در بازیکنان، احتمال بروز آسیب پایین است.
وی در پایان افزود: به دلیل این که کودک در این رده سنی در مرحله رشد قرار دارد به منظور جلوگیری از آسیب به صفحات رشد کودک، انجام ورزش هایی همچون وزنه برداری و پاورلیفتینگ برای کودکان ممنوع است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73344/چه-ورزشی-برای-کودکان-مناسب-است؟
بستن   چاپ