پیام سپاهان
رئیس اداره ثبت احوال گلپایگان:
آمار ولادت در گلپایگان سیر نزولی دارد
يکشنبه 6 آبان 1397 - 18:54:45
پیام سپاهان - گلپایگان- رئیس اداره ثبت احوال گلپایگان گفت: با توجه به اینکه آمار ولادت در شهرستان سیر نزولی دارد، نشان دهنده این است که متأسفانه جمعیت گلپایگان در سال‎های آینده روبه کهنسالی می رود.

به گزارش خبرنگار مهر ، سید حمیدرضا افتخاری ظهر یکشنبه در جلسه ثبت وقایع حیاتی گلپایگان، اظهار کرد: با توجه به اینکه قرار است تمام خدمات دولتی با داشتن کارت ملی هوشمند انجام ‌شود، لذا عدم ثبت نام و دارا بودن کارت ملی هوشمند تمام اقشار جامعه قطعأ مشکلاتی را دستگاه‌های دولتی و مردم به وجود می‌آورد.
وی خطاب به متصدیان پیگیری و انجام مراحل پروسه ثبت نام و دریافت این کارت تأکید کرد: با یک هدف گذاری مناسب و بسیج همگانی، مردمی را که تاکنون در این راستا اقدامی نکرده اند در دریافت کارت ملی هوشمند مطلع کنید و چون ممکن است برخی از قشر محروم جامعه در دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده باشند، لازم است از طریق دستگاه‌های خدمات رسان برای محرومان و نیازمندان در این امر بررسی صورت گیرد.
معاون فرماندار گلپایگان گفت: در راستای آگاهی به تمام مردم شهرستان از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی برای اطلاع رسانی دریافت کارت ملی هوشمند استفاده شود و فرهنگ عمومی بین مردم برای دریافت خدمات مختلف در لحظه نخست اجرا و نهادینه شود.
وی تأکید کرد: در صورت تکمیل پروسه دریافت کارت ملی هوشمند به کل مردم و ارائه آمار دقیق به تصمیم‌گیری‌های کلان در سطح شهرستان و کشور کمک شایانی می‌کند.
در ادامه رئیس اداره ثبت و احوال گلپایگان اظهار کرد: از جمعیت واجد شرایط شهرستان گلپایگان جهت دریافت کارت ملی هوشمند تاکنون 48 هزار و 838 نفر کارت ملی هوشمند دریافت کردند.
70 درصد جمعیت گلپایگان کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند
وی با بیان این‌که 70 درصد جمعیت واجد شرایط در شهرستان کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند، افزود: براساس آمار این اداره 22 هزار و 963 نفر هنور موفق به دریافت کارت ملی هوشمند نشده اند لذا با عنایت به اینکه آخرین مهلت برای دریافت کارت ملی هوشمند تا پایان سال جاری اعلام شده است ضرورت دارد، اقدامات لازم در جهت ترغیب افرادی که در این امر تاکنون اقدام نکرده اند را از طرق مختلف وارد کنیم.
محمدرضا غفاری تأکید کرد: طبق قانون از فروردین ماه سال جاری تمام خدمات دولتی از طریق کارت ملی هوشمند انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه ثبت نام برای دریافت کارت ملی هوشمند در اداره پست به صورت رایگان اما در دفاتر پست و پیشخوان مبالغی دریافت می‌شود، افزود: پروسه زمانی برای دریافت کارت ملی هوشمند حدود سه ماه است.
رییس اداره ثبت احوال گلپایگان تاکید کرد: به دلیل این‌که متقاضیان کارت ملی هوشمند نسبت به دریافت کارت ملی خود اقدام نکردند دو هزار کارت ملی هوشمند در اداره ثبت احوال شهرستان بایگانی شده است.
جمعیت گلپایگان در سال‎های آینده روبه کهنسالی می رود
وی با تأکید بر اینکه باید دهیاری‌ها در اطلاع رسانی به مردم ساکن در روستاها برای دریافت کارت ملی هوشمند همکاری لازم را با ثبت احوال انجام دهند، تصریح کرد: دهیاران می توانند لیست افرادی را که کارت ملی هوشمند دریافت نکردند به اداره ثبت احوال ارسال کنند تا تیم سیار این اداره برای ثبت نام از متقاضیانی که مشکل در مراجعه دارند، در روستاها نسبت به ثبت نام آنها اقدام کنند.
غفاری همچنین در راستای امور متوفیان اظهار داشت: دفن اموات با دریافت گواهی پزشکی قانونی باید صورت گیرد که با اقدامات صورت گرفته طی فروردین ماه سال جاری از 59 مورد فوت در شهرستان 58 مورد با دریافت گواهی از پزشکی قانونی دفن شدند.
وی با ارائه آماری اعلام داشت: طی هفت ماه سال جاری در شهرستان گلپایگان 741 واقعه ولادت، 372 مورد واقعه ازدواج، 127 مورد واقعه طلاق و 358 مورد فوت در ثبت احوال به ثبت رسیده است، لذا با توجه به اینکه آمار ولادت در شهرستان سیر نزولی دارد، نشان دهنده این است که متأسفانه جمعیت شهرستان گلپایگان در سال‎های آینده روبه کهنسالی است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73346/آمار-ولادت-در-گلپایگان-سیر-نزولی-دارد
بستن   چاپ