پیام سپاهان
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان:
خانواده متوفیان اجباری در استفاده از مداحان باغ رضوان ندارند
يکشنبه 6 آبان 1397 - 18:54:46
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرعامل سازمان آرامستان‌های اصفهان گفت: خانواده متوفیان اجباری در استفاده از قاریان و مداحان باغ رضوان ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر ،‌ سید رضا جعفریان فر پیش از ظهر یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: مداحان و قاریان سفیران فرهنگی باغ رضوان هستند که امروز این افراد سطح بندی و با گزینش به کارگیری شدند.
وی با اشاره به اینکه سال های پیش در سطح بندی و به کارگیری قاریان قرآن و مداحان سلیقه ای عمل می شد، گفت: امروز با گرفتن آزمون از 200 نفر، 120 نفر انتخاب شدند و دوره های آموزشی برای آنها برگزار شد.
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های اصفهان با اشاره به اینکه از سال 95 قاریان و مداحان باغ رضوان طبق برنامه به کار گیری شدند،‌ ادامه داد: به منظور استفاده از قاریان و مداحان باغ رضوان برای مراسمات از سوی خانواده ها هیچ اجباری نیست.
وی اعلام کرد: اینکه عده‌ای فکر می‌کنند باید برای کفن و دفن یک پکیچ را انتخاب کنند اشتباه است چراکه هیچ اجباری وجود ندارد.
جعفریان فر از افزایش 9 درصدی حقوق قاریان و مداحان در باغ رضوان خبر داد که امروز به تصویب جلسه شورای اسلامی شهر رسید، اظهار داشت: تسلط به قرائت قرآن کریم، مداحی، اطلاعات مذهبی خوب، سطح تحصیلات و توانایی مدیریت مجلسی از جمله شاخصه‌های گزینش مداحان و قاریان قرآن اعلام کرد.
وی نظارت مستمر بر قاریان و نظرسنجی از خانواده متوفی را از دیگر اقدامات برشمرد و اظهار کرد: خانواده‌ها متناسب با عملکرد قاریان و مداحان حضور به موقع، نحوه قرائت، مدیریت مجالس به آنها امتیاز می‌دهند و این امتیازات معیاری برای سنجش آنها خواهد بود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73347/خانواده-متوفیان-اجباری-در-استفاده-از-مداحان-باغ-رضوان-ندارند
بستن   چاپ