پیام سپاهان
برگزاری همایش ملی سه عالم بزرگ دوران ایلخانی در دانشگاه کاشان
دوشنبه 7 آبان 1397 - 11:34:56
پیام سپاهان - همایش ملی بررسی آثار و اندیشه‌های سه عالم بزرگ عرفان اسلامی - ایرانی دوران ایلخانی با نام "عبدالرزاق کاشانی، عزالدین محمود کاشانی و عبدالصمد نطنزی"، 23 و 24 آبان‌ماه در دانشگاه کاشان برگزار خواهد شد.
رییس مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، در ارتباط با محورهای این همایش، اظهار کرد: این همایش ملی در 16 محور برگزار می شود که برخی از آن، شامل زندگی، آثار و اندیشه‌های عبدالرزاق کاشانی، عزالدین محمود کاشانی و عبدالصمد نطنزی، نقش عبدالرزاق کاشانی در بسط و گسترش عرفان اسلامی به ویژه عرفان نظری ابن عربی، نقش عبدالرزاق کاشانی در تلفیق عرفان نظری و عملی، بررسی تطبیقی آراء و اندیشه‌های عبدالرزاق و عزالدین محمود کاشانی، بررسی تطبیقی آراء و اندیشه‌های عبدالرزاق و عز الدین محمود کاشانی با دیگر عارفان جهان اسلام است.
محمد مشهدی نوش‌آبادی خاطرنشان کرد: بخش عمده مقالات بر محور کتاب "مصباح الهدایه" عزالدین محمود کاشانی و تاویلات القران تفسیرعرفانی عبدالرزاق کاشانی، معماری و تزئینات مجموعه مسجد جامع و بقعه عبدالصمد نطنزی و موضوعات اجتماعی و فرهنگی کاشان در دوران ایلخانی اختصاص دارد.
رییس مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان ادامه داد: افرادی که مقاله آنها پذیرفته شود، می‌توانند درهمایش ملی" عبد الرزاق کاشانی، عزالدین محمود کاشانی، عبد الصمد نطنزی" شرکت کنند و هیچ محدودیتی برای شرکت درهمایش وجود ندارد و همچنین به فراخور برگزاری این همایش دو سخنرانی ارائه می شود.
مشهدی نوش‌آبادی تصریح کرد: مقالات همایش‌های دانشگاه کاشان در مجله علمی-پژوهشی مطالعات عرفانی و مجله حدیث پژوهی و مجله علمی ترویجی پژوهش نامه کاشان دانشگاه کاشان منتشر می شود، در زمان برگزاری این همایش کتابچه ای از چکیده مقالات و حاشیه‌های همایش ملی "عبدالرزاق کاشانی، عز الدین محمود کاشانی،عبد الصمد نطنزی" نیز منتشر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایرانی یک فرهنگ عرفانی است، اظهار کرد: بخشی از تاریخ ایران را زندگی عارفانی مانند مولانا، ابن عربی، بایزید بسطامی، سید حیدرآملی تشکیل می‌دهد و بخش مهمی از ادبیات دینی ،اسلامی و ایرانی کشور شامل آثار ادبی عرفانی همچون مثنوی معنوی، غزلیات شمس، احیاءالعلوم غزالی، محجت البیضا فیض کاشانی می‌شود.
رییس مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان، ادامه داد: باید جامعه را با بخش لطیف فرهنگ دینی عرفانی آشنا کرد. به ویژه که امروزه معنویت گریزی فراوان شده و چهره خشن و خشک از دین معرفی می‌شود.
همایش ملی "عبدالرزاق کاشانی، عزالدین محمود کاشانی، عبد الصمد نطنزی" در 16 محور در تاریخ23 و 24 آبان ماه 97 در دانشگاه کاشان برگزار می شود.
همچنین به نقل از روابط عمومی دانشگاه کاشان، تاکنون 40 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال و پس از داوری 16 مقاله توسط داوران برای ارائه در همایش انتخاب شده است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73381/برگزاری-همایش-ملی-سه-عالم-بزرگ-دوران-ایلخانی-در-دانشگاه-کاشان
بستن   چاپ