پیام سپاهان
کویر مرنجاب ورود ممنوع نیست
دوشنبه 7 آبان 1397 - 15:15:05
پیام سپاهان - کاشان - رئیس کلوپ سافاری استان های جنوب غربی کشور گفت: کلوپ سافاری استان اصفهان تنها ورود و خروج خودروهای دو دیفرانسیل و سافاری در کویر مرنجاب را منوط به دریافت مجوز و رعایت ضوابط کرده اما ممنوعیتی برای تردد گردشگران و خانواده ها وجود ندارد.
حسین انصاری فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بهره برداری علاقه مندان و گردشگران از کویر مرنجاب ادامه داشته و آمادگی صدور مجوز جهت ورود خودروهای دو دیفرانسیل واجد شرایط به این منطقه نیز وجود دارد.
وی افزود: مالکان خودروهای دو دیفرانسیل می توانند با مراجعه به دفتر کلوپ سافاری استان اصفهان واقع در ضلع شرقی میدان فولاد آران و بیدگل و ارائه مدارک مورد نیاز در مسیر کویر مرنجاب تردد کنند.
رئیس کلوپ سافاری استان های جنوب غربی کشور، همراه داشتن اصل شناسنامه، کارت ملی، کارت خودرو، برگه معاینه فنی و امضای تعهدنامه (پذیرش برخی محدودیت ها) را از جمله مدارک مورد نیاز جهت دریافت مجوز تردد در کویر مرنجاب برای خودروهای دو دیفرانسیل و علاقه مندان آفرود و سافاری عنوان کرد.
وی اضافه کرد: کلوپ سافاری استان اصفهان تلاش دارد که با اجرای طرح ساماندهی آفرود، سافاری و حمایت از تورهای گردشگری تحت نظارت، زمینه های سفری مسئولانه را فراهم و از ایراد آسیب به منابع طبیعی و محیط زیست جلوگیری کند.
انصاری فرد تصریح کرد: هرگونه حضور بدون مدیریت و برنامه ریزی گردشگران در مرنجاب می تواند برای گونه های جانوری، پوشش گیاهی و سیمای بکر کنونی کویر آسیب زا باشد و امید می رود با اجرای این طرح، رویدادهای ناگوار رانندگی ناشی از فقدان آشنایی گردشگران با منطقه نیز کاهش یابد.
به گزارش ایرنا، منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل جزو بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود.
مرنجاب با برخورداری از ظرفیت فعالیت هایی مانند کویرنوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری و اسکی روی شن و ماسه، سالانه میزبان دهها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی است.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73406/کویر-مرنجاب-ورود-ممنوع-نیست
بستن   چاپ