پیام سپاهان
مسئول آموزش شورای هیئات مذهبی اصفهان:
اصفهان بیشترین هیئت های مذهبی کشور را دارد
دوشنبه 7 آبان 1397 - 15:16:04
پیام سپاهان - اصفهان - مسئول آموزش شورای هیئات مذهبی استان اصفهان گفت:‌ اصفهان دارای هزار و 200 هیئت مذهبی است که بیشترین آمار را در کل کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد جواد تباشیری پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری ستاد برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی در میدان امام علی (ع) اظهار کرد: مراسم عزاداری اربعین با عنوان (اجتماع عزاداران حسینی) برای ششمین سال متوالی در حال برگزاری و حدود چهار سال است که در میدان امام علی (ع) برگزار می شود.
وی با اشاره به برنامه های این مراسم ادامه داد: مراسم اجتماع عزاداران حسینی 9 صبح سه شنبه در میدان امام علی آغاز می شود و 10 هیئت مذهبی در این میدان اجرای مراسم عزاداری خواهند داشت و در ادامه زیارت اربعین توسط قاریان مطرح استانی تلاوت خواهد شد.
مسئول آموزش شورای هیئات مذهبی استان اصفهان گفت:‌ سخنران این مراسم آیت الله مهدوی است و پس از سخنرانی وی نماز ظهر و عصر و اطعام غذای حسینی میزبان جاماندگان کربلا هستیم.
وی افزود: برای برگزاری این مراسم چهار جلسه هم اندیشی با مدیران کمیته های اجرایی برگزار کردیم و در نهایت علاوه برنامه اصلی برنامه های جنبی را برای روز سه شنبه در نظر گرفتیم.
تباشیری با اشاره به برنامه های جنبی عزاداری اربعین حسینی تصریح کرد: در حاشیه میدان غرفه هایی از جمله غرفه کودکان، مشاوره و ایستگاه های صلواتی مستقر شده است.
وی افزود:‌ اصفهان دارای هزار و 200 هیئت مذهبی است که بیشترین آمار را در کل کشور به خود اختصاص داده است و در سال 95 شاهد حضور 17 هزار نفر از مردم در مراسم اجتماع عزاداران حسینی بودیم اما سال گذشته این تعداد کاهش یافت و امیدواریم امسال شاهد افزایش و استقبال همشهریان باشیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73418/اصفهان-بیشترین-هیئت-های-مذهبی-کشور-را-دارد
بستن   چاپ