پیام سپاهان
دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای مدعی شد
استقبال کشورها از سبک ساحلی ورزش باستانی و زورخانه ای
دوشنبه 7 آبان 1397 - 18:46:06
پیام سپاهان - دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای می‌گوید اگر به عنوان کشور مبدا رشته پهلوانی بتوانیم سبک ساحلی را با قدرت و کیفیت بالایی ارائه بدهیم مسلما با استقبال کشورهای دیگر مواجه خواهیم شد.
محمد جعفرپور دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، در رابطه با نخستین دوره مسابقات ساحلی ورزش باستانی و زورخانه‌ای قهرمانی کشور اظهار کرد:طی برنامه‌ریزی‌هایی که اعضای فنی ما داشتند، جهت تنوع در این رشته و همچنین پر کردن فضای خالی ورزش پهلوانی در فضاهای عمومی، آئین‌نامه ساحلی تدوین شد.
وی ادامه داد: طی صحبت‌هایی که انجام شد، قرار بود این مسابقات در استان مازندران برگزارشود؛ اما به دلیل شرایط جوی هوا در این استان این موضوع لغو شد و اصفهان خوشبختانه میزبانی را قبول کرد.
دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای درباره شرایط اصفهان جهت میزبانی گفت: فضا و زمین استاندارد مناسبی که کارشناسان ما بازدید کردند باعث شد تا این استان میزبان نخستین دوره از این مسابقات باشد.
وی تصریح کرد: استقبال خوبی از این مسابقات به عمل آمد و 8 استان در قالب 126 رقابت شرکت کردند.
جعفرپور افزود: این رقابت‌ها شامل 4 وزن در کشتی پهلوانی، 3 وزن در هنرهای فردی که زیر مجموعه آن رشته های چرخ تیز، چرخ چمنی، سنگ، کباده و میل بازی است و رشته تیمی زورخانه‌ای است.
وی درباره اینکه آیا این رشته در سطح مسابقات بین‌المللی نیز برگزار خواهد شد یا خیر، گفت: به دلیل اینکه نخستین دوره این رقابت‌ها را برگزار کردیم، اگر به عنوان کشور مبدا رشته پهلوانی بتوانیم سبک ساحلی را با قدرت و کیفیت بالایی ارائه بدهیم مسلما کشورهای دیگر استقبال خوبی خواهد کرد.
دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای نیز درباره کمک‌های محسن مهرعلیزاده در این زمینه عنوان کرد: مهرعلیزاده که استاندار اصفهان نیز هستند به عنوان رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش های زورخانه‌ای در حال فعالیت هستند که رشد بالایی در بحث جهانی کردن این رشته مشاهده شده است.
وی در ادامه گفت: امروز بیش از 80 کشور ورزش پهلوانی دارند که انشاالله با پیش‌بینی‌های انجام شده در دو هفته آینده اصفهان میزبان جهانی خواهد شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73442/استقبال-کشورها-از-سبک-ساحلی-ورزش-باستانی-و-زورخانه-ای
بستن   چاپ