پیام سپاهان
چند خبر کوتاه از استان اصفهان
دوشنبه 7 آبان 1397 - 22:06:34
پیام سپاهان - اصفهان - بهره برداری از سه دهانه پل در خور و بیابانک، وقف 6میلیارد500 میلیون ریالی در گلپایگان ، افزایش بارش های جوی در کویر، اجرای طرح کرامت در روستاهای تیران و کرون از جمله اخبار کوتاه استان اصفهان در روز دوشنبه است.
** سه دهنه پل در خور و بیابانک به بهره برداری رسید
خور و بیابانک - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خور و بیابانک در گفت و گو با ایرنا افزود : برای ساخت سه دهانه پل در روستاهای این خطه بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شده است.
مرتضی زرگر ضرورت اجرای طرح را عبور سیلاب ناشی از بارندگی های رگباری فصلی و جلوگیری از مسدود شدن دهانه پل های قدیمی برشمرد و گفت: این تعداد پل در محورهای هفتومان به چوپانان، چاهملک به پلیس راه و کمربندی روستای چاه ملک احداث شده است.
وی اظهارداشت: حدود 500 کیلومتر از حوزه راه های شهرستان به راه روستایی و اختصاص دارد که بیشتر آن فرسوده و نیازمند بهسازی و روکش آسفالت است که بهسازی 160 کیلومتر از این راها در دستور کار قرار گرفته است.
خور و بیابانک 240 کیلومتر راه اصلی و 460 کیلومتر راه فرعی و روستایی دارد و شبانه روز 10 هزار دستگاه سواری سبک و سنگین در راههای اصلی شهرستان رفت و آمد می کنند.
این شهرستان با 20 هزار نفر جمعیت در 420 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
9860
**یک موقوفه جدید به ارزش 6 میلیارد و 500 میلیون ریال در گلپایگان ثبت شد
گلپایگان - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان از ثبت یک موقوفه جدید به ارزش حدود 650 میلیون تومان در آستانه هفته وقف در این شهرستان خبر داد.
حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این وقف شامل یک باب مغازه واقع در بازار شهرستان گلپایگان است که توسط یکی از پزشکان متخصص و خیر این شهرستان بنا به وصیت پدر صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه روضه خوانی و هزینه های جاری در مسجد چهارده معصوم بازار گلپایگان از جمله نیت وقف ذکر است افزود: 30 درصد از در آمد این موقوفه نیز به بیماران صعب العلاج و سرطانی اختصاص دارد.
7138
** در روستای مصر خور و بیابانک 15 میلی متر باران بارید
رئیس اداره هواشناسی خور و بیابانک گفت : سامانه بارشی که صبح روز گذشته در آسمان این شهرستان فعال بود مو جب جاری شدن آب در سطح خیابان و معابر شد.
رضا سعادت در گفت و گو با ایرنا افزود: روستای چاه ملک با 10 میلی متر و خنج با 8.8 دهم میلی متر بعد از مصر بیشترین میزان بارش دراین شهرستان را به خود اختصاص دادند.
وی خاطرنشان کرد: این بارش‌ که طراوت خاصی به طبیعت خور و بیابانک بخشید موجب خوشحالی‌ کشاورزان و باغداران برای داشتن سالی پر محصول شد.
رییس اداره هواشناسی خور و بیابانک با بیان اینکه این شهرستان یکی از تابستان های گرم خود را تجربه کرد،بیان داشت: میانگین دمای تابستان شهر خور به 32.8 رسید که نسبت به میانگین بلند مدت خود یک درجه افزایش یافت.
سعادت ادامه داد: حداکثر دمای شهر خور در تابستان 97 برابر با 47 درجه سانتی گراد بود.
9860
** طرح کرامت در روستاهای تیران و کرون اجرا می شود
معاون فرماندار تیران و کرون از اجرای "طرح کرامت" در راستای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در هفت روستای این شهرستان خبرداد.
عبدالله بنهری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با اجرای طرح کرامت، آگاهی بخشی به مردم نسبت به عواقب سوء مصرف مواد مخدر و جلوگیری از گسترش عوامل اعتیاد انجام می شود.
وی بیان کرد : روستاهای دارای جمعیت بیشتر برای اجرای این طرح در اولویت قرار گرفتند و امسال هفت روستا با جمعیت نزدیک به 10 هزار نفر زیر پوشش طرح کرامت هستند.
وی ادامه داد: این طرح با مشارکت نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخشداری، دهیاری و بسیج با تقسیم کار متناسب با حوزه ماموریتی دستگاه و به صورت هم افزایی بین بخشی اجرا می شود.
معاون فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه مبارزه با اعتیاد موادمخدر نیازمند توانمند سازی جامعه است، تصریح کرد: خانواده ها و افراد صاحب نفوذ در هر منطقه باید نسبت به آسیب های اجتماعی و تهدیدهایی علیه نوجوانان و جوانان آگاه شوند و در انجام فعالیت های تربیتی آنان را نسبت به معضلات اجتماعی آگاه و توانمند کنند.
وی با اشاره به این که فضای پر استرس جامعه، کانون های آلوده و دسترسی ساده به مواد مخدر منجر به گرایش به مواد مخدر می شود، خاطرنشان کرد: تامین نشاط اجتماعی و ایجاد فضای پر امید و کاهش التهاب در هر منطقه منجر به امیدواری و کاهش ورود به آسیب های اجتماعی می شود.
وی با تاکید بر تلاش بیشتر دستگاه های و نهادهای مردم نهاد فرهنگی برای توسعه نشاط و شادابی در جامعه، گفت: آرامش و امید در هر منطقه نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد و باید نیاز تفریح و شادی جوانان و نوجوانان در شهر و روستاها افزایش یابد.
بنهری از فعالیت سازمان های مردم نهاد در کاهش آسیب های اجتماعی خبرداد و گفت: پنج موسسه مردم نهاد این شهرستان در این حوزه فعالیت آموزشی و فرهنگی دارند و سالیانه بیش از 10 هزار نفر را تحت پوشش برنامه های خود قرار می دهند.
تیران و کرون با 42 روستا و سه شهر دارای جمعیتی بالغ بر 72 هزار نفر در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار گرفته است. این شهرستان دارای دو کمپ ترک اعتیاد است.
7131
**گردهمایی خودروهای کلاسیک آلمانی در اصفهان برگزار می شود
اصفهان - گردهمایی خودروهای کلاسیک آلمانی، روز جمعه هفته جاری در میدان امام علی(ع) اصفهان برگزار می شود.
رئیس کمیته کلاسیک هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان روز دوشنبه به ایرنا گفت: در این گردهمایی 70 خودرو شرکت های خودروسازی مطرح آلمانی شامل مرسدس بنز، ب.ام.و، فولکس واگن، پورشه و آئودی در معرض نمایش قرار خواهند گرفت.
علی سمندریان ادامه داد: سال تولید این خودروها از 1985 میلادی به قبل است و در بین آن ها بنز دیزلی ساخته شده در سال 1952 میلادی قدیمی ترین خودرو این گردهمایی خواهد بود.
وی با بیان اینکه برگزاری چنین برنامه های فرهنگی ورزشی جدا از بحث جذابیت و تفریح، زمینه ساز کسب درآمد نیز هست، تصریح کرد: خرید و فروش، تجهیز و نوسازی این خودروها همواره در بین علاقمندان وجود داشته است.
رئیس کمیته کلاسیک هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان درباره اینکه چگونه می توان از گردهمایی این خودروها برای جذب گردشگران استفاده کرد، یادآورشد: بی شک دوستداران تاریخ و ورزش تمایل زیادی برای دیدن اینگونه خودروها دارند و بر همین اساس چندین نمایشگاه مرتبط نیز برپا شده است، اما تاکنون از وجود یک مکان واحد برای ایجاد موزه خودرو بی بهره بوده ایم.
سمندریان اضافه کرد: پیشنهاد واگذاری یک قطعه زمین برای ایجاد چنین موزه ای به شهرداری ارائه شده، اما تاکنون برای آن جواب مثبتی دریافت نکرده ایم.
به گفته وی در استان اصفهان بالغ بر 350 و در کشور حدود 300 هزار خودرو کلاسیک وجود دارد.
میدان امام علی همچنین مشهور به نام ‌های تاریخی میدان عتیق و میدان کهنه، نام میدانی واقع در مرکز شهر اصفهان است که از احیای سبزه‌ میدان و مجموعه های پیرامونی مسجد جامع است.
6020 /6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73444/چند-خبر-کوتاه-از-استان-اصفهان
بستن   چاپ