پیام سپاهان
اصفهان در عزای اربعین حسینی سیاهپوش شد
سه شنبه 8 آبان 1397 - 15:37:24
پیام سپاهان - اصفهان- شهرستان های استان اصفهان روز سه شنبه به مناسبت چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان و و 72 تن از یاران با وفایش سیاهپوش شده است.
به گزارش ایرنا، در این روز مساجد، تکایا، حسینیه ها و منازل شخصی در اصفهان در سوگ سرور و سالار شهیدان دشت نینوا گریستند و دسته های عزاداری با حضور در خیابان های تک تک شهرهای استان عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان و خاندان پاک ائمه اطهار ابراز کردند.
همچنین مراسم عزاداری اربعین حسینی در جوار 300 بقاع متبرکه استان اصفهان در حال برگزاری است.
ویژه برنامه های اربعین حسینی در امامزاده هلال ابن علی (ع) آران و بیدگل و امامزاده آقا علی عباس (ع) بادرود با حضور گسترده هیات ها و دسته های عزاداری در حال برگزاری است.
براساس سنت چندین ساله در روز اربعین صدها هزار عزادار و تعداد زیادی از دسته های عزاداری و گروه های تعزیه با حضور در امامزاده جعفر بن الرضا (ع) معروف به شاه کرم به اجرای مراسم عزاداری ویژه این روز پرداختند.
مردم در این روز از نقاط مختلف استان اصفهان و شهرهای مجاور به این امامزاده سفر می کنند و در مراسم عزاداری اربعین شرکت می کنند.
مردم در آش خانه های مخصوص این امامزاده به پخت آش، کاچی و نذورات خود پرداخته و میان زائران توزیع می کنند.
صدها خادم افتخاری روز اربعین در بخش های مختلف این امامزاده به خدمت رسانی به زائران و عزاداران می پردازند.
همچنین گروه های مختلف مستندسازی، تصویربرداری، عکاسان برای پوشش تصویری این مراسم در امامزاده جعفربن الرضا (ع) حضور دارند.
امروز هر کوی و برزن این دیار در عشق حسین (ع) و یاران وفادارش دو چندان می تپد و شهرها سیاهپوش شهدای واقعه کربلا شدند، گویی که به راستی عاشورا و کربلا هنوز هم جاری است و هر روز بیش از گذشته حق و حقیقت را نمایان می کند.
اینجا عاشورا و اربعین، آیین و مذهب نمی شناسد، مسیحی و کلیمی در کنار مسلمانان برای حسین (ع) و واقعه عاشورا اشک می ریزند.
محله های حاشیه کلیسای حضرت مریم (س) شهر اصفهان و در منطقه کوچه سنگتراش ها، هرساله شاهد حضور ارمنی های شهر اصفهان در مراسم عزاداری محرم و اربعین است.
امروز میدان امام علی (ع) شهر اصفهان شاهد اجتماع بزرگ عزاداران حسینی بود که از ساعات اولیه صبح هیات های مذهبی اصفهان با حضور در این میدان به سوگواری پرداختند.
در این مراسم پیر غلامان و مداحان اهل بیت (ع) به مرثیه سرایی پرداختند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در این مراسم گفت: پیام این آیین تجدید بیعت با آرمانهای سید و سالار شهدا است.
سردار مهدی معصوم بیگی افزود: جاماندگان از پیاده روی اربعین حسینی آمده اند تا بگویند در مسیر امام حسین (ع) ایستاده اند و تا آخرین قطره خون از آرمان شهدا دفاع خواهند کرد.
در پایان این مراسم نماز جماعت حجت الاسلام و المسلمین سید حسین هاشمی رییس دفتر امام جمعه اصفهان اقامه شد.
همچنین جمعی از جاماندگان پیاده روی اربعین امروز از شهر اصفهان پای پیاده تا امامزاده جعفر بن علی ابن موسی (ع) از نوادگان امام رضا (ع) حرکت کردند.
امامزاده جعفر بن علی(ع) ملقب به شاه کرم در 15 کیلومتری شهر اصفهان در نزدیکی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان واقع شده است.
در این مکان نیز پس از پایان سوگواری دسته های عزاداری نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله سید یوسف طباطبایی نژادنماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان برگزار شد.
6026//7134/7135/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73461/اصفهان-در-عزای-اربعین-حسینی-سیاهپوش-شد
بستن   چاپ