پیام سپاهان
توجه به آموزش های مهارتی به کاهش بیکاری می انجامد
چهارشنبه 9 آبان 1397 - 15:32:52
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت : توجه به آموزش های مهارتی، علاوه بر تولیدات با کیفیت، کاهش بیکاری و افزایش اشتغال را به دنبال دارد.
آرش اخوان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از دغدغه های اشتغال نبود آموزش های مهارتی در کشور است در حالی که این آموزش ها موجب افزایش توانایی های دانش، مهارت، قدرت درک افراد و انجام مطلوب تر کار در محدوده وظایف شغلی می شود.
وی اظهارداشت: همچنین یکی از دلایل بیکاری در کشور فقدان مهارت های موردنیاز بازار کار از سوی جویندگان کار است که سازمان آموزش فنی و حرفه ای با ارائه آموزش های مهارتی نقش بسزایی در کاهش میزان بیکاری ایفا می کند.
مدیرکل فنی و حرفه ای اصفهان ادامه داد : آموزش های فنی و حرفه‌ای به سبب انعطاف پذیری نشأت گرفته از خصیصه های بازار کار و اوضاع اقتصادی و به دلیل آموزش و ایجاد مهارت های لازم در افراد برای توانایی در احراز مشاغل، نقش بسزایی در اشتغال دارد.
وی تاکید کرد: این آموزش ها هم مهارت های خاص مورد نیاز صنعت و هم مهارت های عمومی بازار کار را فراهم می سازد و برای شاغلانی که به دلیل تغییرات تکنولوژی دچار کاهش کارایی می‌شوند، امکان به روز شدن و تکمیل مهارت را فراهم می کند.
اخوان ادامه داد : برای اولین بار در کشور طرح صلاحیت حرفه ای کارکنان در استان اصفهان اجرا شده است که در این طرح توانایی شغلی افراد مشغول کار، سنجش می شود و کسانی که نیاز به آموزش و مهارت دارند به 2 روش آموزش کلاسی و یا تجربی آموزش داده می شود.
وی خاطرنشان کرد : سالانه حدود60 هزار نفر در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان آموزش های لازم را فرا می گیرند.
به گفته اخوان بیش از 65درصد افرادی که در مرکزهای آموزش فنی و حرفه ای آموزش دیده اند، موفق به ورود به بازار کار شده اند.
هم اکنون دست کم یکهزار حرفه مهارتی در بخش های صنعت، خدمات فنی، گردشگری، آی تی، آی سی تی و مشاغل خانگی در 54 مرکز آموزش فنی وحرفه ای , بالغ بر یک هزار و 200 آموزشگاه بخش خصوصی ارایه می شود.
6994/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73490/توجه-به-آموزش-های-مهارتی-به-کاهش-بیکاری-می-انجامد
بستن   چاپ