پیام سپاهان
اصفهان بیش از 12هزار خانه در نقاط زلزله زده کرمانشاه ساخت
چهارشنبه 9 آبان 1397 - 15:32:54
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بازسازی 12 هزار و 500 واحد مسکونی در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب با مسئولیت این استان به پایان رسید.
به گزارش ایرنا، منصور شیشه فروش روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تیران و کرون افزود: احداث هزار و 750 مسکن دیگر در کرمانشاه با مسئولیت استان اصفهان با 80 درصد پیشرفت فیزیکی دردست اجراست.
وی همچنین درباره وضعیت بحران در تیران و کرون گفت : آتش سوزی مراتع، حوادث جاده ای، بیماری های دام و طیور، آثار مخرب زیست محیطی معادن، تردد خودروهای سوخت رسان و انتقال حجم بالای گاز و نفت از جمله موضوعات مهم و در معرض بحران این شهرستان است.
شیشه فروش تاکید کرد : مسائل بحران زای تیران و کرون نیازمند پیش بینی و تامین تجهیزات و امکانات برای رسیدگی به موقع در مواقع ضروری است.
زلزله کرمانشاه به بزرگی 7٫3 در مقیاس ریشتر شامگاه یکشنبه 21 آبان 1396 نزدیکی ازگله در محدوده مرز ایران و عراق در 32 کیلومتری جنوب غربی شهر حلبچه عراق رخ داد که در این حادثه 620 تن جان باختند و هزاران دستگاه خانه ویران شد.
فرماندار تیران و کرون نیز در این نشست با اشاره به موقعیت جغرافیایی و امکان وقوع بحران در بعضی از عرصه ها گفت: 11 درصد از تردد جاده های استان اصفهان در این شهرستان انجام می شود و 2 پایگاه جاده ای هلال احمر و 2 پایگاه اورژانس 115 پاسخگوی حوادث جاده ای و شهری نیست.
مجید حججی افزود: واحدهای آتش نشانی شهرداری ها تجهیزات حرفه ای و تخصصی برای اطفا حریق و رسیدگی به حوادث ندارند و امکانات موجود قادر به پاسخگویی نیازها نیست.
وی گفت : خط انتقال و توزیع گاز و نفت از شهر تیران می گذرد و حجم و فشار موجود در لوله های انتقال هر کدام یک بمب لحظه ای و تهدیدی برای منطقه است.
فرماندار تیران و کرون گفت : شرکت های نفت و گاز باید نسبت به رعایت اصول ایمنی و پیشگیری از وقوع حادثه پیش بینی لازم را داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به خشکسالی های اخیر اضافه کرد: تاکنون هیچ اعتباری برای جبران خسارت خشکسالی به کشاورزان این منطقه پرداخت نشده است.
شهرستان تیران و کرون با 72 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
7131/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73491/اصفهان-بیش-از-12هزار-خانه-در-نقاط-زلزله-زده-کرمانشاه-ساخت
بستن   چاپ