پیام سپاهان
سیزدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان گشایش یافت
چهارشنبه 9 آبان 1397 - 19:02:40
پیام سپاهان - اصفهان- سیزدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان با شعار"بخوان برای زندگی" روز چهارشنبه با حضور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار اصفهان و جمعی از مسوولان در نمایشگاه های بین المللی این استان گشایش یافت.
به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه ٩٦ هزار و ٤٢٣ عنوان کتاب توسط ٤٠٠ ناشر کشوری و ٥٣ ناشر از استان اصفهان در ٣٨٤ غرفه کتاب به معرض نمایش گذاشته شده است.
از 29 مهرماه تا پنجم آبان بن کتاب با 20 درصد تخفیف به بخشی از دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و سطوح مختلف اعطا شده است، حدود 15 میلیارد ریال یارانه بن کتاب به همت وزارت فرهنگ و ارشاد، اداره کل ارشاد اصفهان و شرکت تعاونی ناشران برعهده دارد.
سیزدهمین نمایشگاه استانی کتاب اصفهان که پس از وقفه سه ساله امسال برگزار شد با ویژگی های متنوع و متعددی همراه است تا رضایت مخاطبان را جلب کند.
یکی از ویژگی های نمایشگاه امسال، اختصاص غرفه ای برای نذر و هدیه کتاب است در این راستا مردم می توانند کتاب های خود را در قالب نذر یا هدیه به این غرفه تحویل دهند تا این کتب پس از اتمام نمایشگاه در اختیار مدارس محروم قرار گیرد.
این نمایشگاه در فضای حدود چهار هزار متر مربع در چهار سالن از نهم تا ١٥ آبان در محل نمایشگاه های بین المللی برپاست.
مدیر عامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در این آیین با اشاره به نارضایتی کتاب فروشی ها از برگزاری نمایشگاه کتاب و کسادی بازار کتاب با توجه به تخفیفات نمایشگاهی افزود: با تدابیر اندیشیده شده در راستای برگزاری نمایشگاه کتاب اصفهان حمایت از کتابفروشی ها صورت می گیرد و بن های اختصاص یافته در کتابفروشی های منتخب اعتبار دارد.
به گزارش ایرنا، امیرمسعود شهرام نیا بیان کرد: در شرایط امروزی که حال کتاب خوب نیست و مشکلات حوزه افتصادی، کتاب و کتابفروشی ها را بیشتر در برگرفته برگزاری نمایشگاه های استانی می تواند اهمیت و توجه کتاب را یادآور شود.
وی ادامه داد : در این نمایشگاه اپلیکیشن یافتن کتاب و بخش فروش متمرکز و برنامه های متنوع فرهنگی پیش بینی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به وقفه سه ساله در برگزاری نمایشگاه کتاب اصفهان گفت: آخرین نمایشگاه کتاب اصفهان سال ٩٤ و سال ٩٥ این نمایشگاه به شهرستان کاشان منتقل شد.
حجت الاسلام محمدعلی انصاری افزود: در راستای سیاست واگذاری فعالیت های اجرایی به بخش خصوصی توسط دولت و وزارت ارشاد، این نمایشگاه به ناشران واگذار شده است.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه سعی کردیم نقش ناشران و علاقه مندان حوزه کتاب استان بیشتر باشد، افزود: سال های گذشته از استان حدود ٣٠ ناشر حضور داشت اما در سال جاری بیش از ٥٠ ناشر در این نمایشگاه شرکت کردند.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان با بیان اینکه مسیر توسعه از فرهنگ می گذرد، گفت : مبنای توسعه همه جانبه توسعه فرهنگی و ارتقای آن است از این رو هدف نمایشگاه توسعه همه جانبه و اقتصادی است.
علی یارمحمدیان ادامه داد : در سیزدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان حدود ٤٠٠ ناشر فعالیت های نشر خود را در معرض عموم قرار داده و باعث ارتقا سطح فرهنگ و مطالعه در بین جوانان شدند.
٩٩١٣/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73514/سیزدهمین-نمایشگاه-کتاب-اصفهان-گشایش-یافت
بستن   چاپ